Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 05:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Apr 2015, 13:57 
Avlogget

Det finnes mennesker i de fleste familier som er psykisk syke i en eller annen form. De fleste har en depressiv periode i livet. Noen ganger er det også gråsoner der det offentlige ikke fanger opp behovet eller velger å ta tak i situasjoner. Mange psykisk syke og ustabile mennesker går iblant oss i deg som en hvem som helst.
Da jeg nå ser at vi i vår familie også har en psykisk syk familiemedlem med psykopatiske trekk, velger jeg føre var prinsippet.

Med dette mener jeg at jeg skal gjøre følgende:

1. off base cache om jeg og familiemedlemmer trenger å dra fra base raskt for å få være i fred.
2. mulig hemmelig hytte langt ute i skogen for å få fred
3. billig sydenhus for å få fred

Alternativt er å flytte fra dette stedet til et annet sted, men jeg tviler på det har så godt effekt.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Apr 2015, 16:39 
Avlogget

Det høres ekstremt ut å skulle rømme til skogs! Psykisk sykdom skal behandles, og om det er så truende eller plagsomt at du må stikke til skogs vil du kanskje hjelpe ham bedre ved å anmelde forholdet, skape et papirspor og litt bråk i embetsverket slik at han kommer fortere gjennom køen for å få hjelp?

En annen side av dette er om det er mulig for deg å vurdere hans mulige sykdom objektivt. Er dette en person du har kjent over lengre tid, slik at du kan se tydelig at personlighetstrekk har forandret seg? Er du sikker på at du ikke har overtolket enkelthendelser og fått dette til å passe med et bilde av hvordan ting kanskje kan være? Vær ærlig med deg selv, er dette en person du misliker, og er det derfor du legger ekstra vekt på negative hendelser og/eller utsagn i forholdet til denne personen?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Apr 2015, 18:06 
Avlogget

Fossegrim skrev:
Det høres ekstremt ut å skulle rømme til skogs! Psykisk sykdom skal behandles?

Om det gjelder psykopati så er det ikke bare å behandle det.
skal det være noe håp så må gjeldende person ville det selv.
men i de fleste tilfeller er det ifølge vedkommende ikke han/henne det er noe galt med,
det er alle andre. Håper du slipper unna å oppleve slike Fossgrim, men du har rett i en ting,
å rømme til skogs skal du ikke gjøre. Og om å overse vedkommende ikke virker så må politiet koples inn.

Uansett rådfør deg med de i fagfeltet om råd om det er et problem.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Apr 2015, 08:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Jobber ikke du innenfor psykiatrien da Mr.I?

Topp

InnleggSkrevet: 21 Apr 2015, 15:42 
Avlogget

Fiskeren873 skrev:
Jobber ikke du innenfor psykiatrien da Mr.I?

Jeg har jobbet ca 10 år i psykatrien og har et nøyansert bilde av menneskers psyke. Jeg ville jo selv så klart bare lukket dører og ringt politiet, men da andre nære slektninger av dette familiemedlemmet ikke ønsker å gjøre dette pga at det ville ødelagt mye av forholdet så kan jeg ikke gjøre de ting jeg ville gjort. Da hadde jeg ødelagt mitt forhold til andre i familien. Dette er dessverre slik det er med familieliv. Om jeg hadde vært alene hadde jeg ikke hatt dette problemet. Om jeg hadde vært alene og hadde opplevd dette hadde jeg umiddelbart kontaktet politi, anmeldt forhold til politi og tatt det opp med ambulerende psykiatriteam og de rette instansene.

Det er veldig mange variabler her å ta hensyn til. Og jeg verdsetter min relasjon til flere i familien bortsett fra den psykisk syke familiemedlemmet som jeg tross alt må forholde meg til.

Jeg har imidlertid sagt tydelig fra at vedkommende skal ikke være i hus om vedkommende er ustabil. Det er flere grunner for det. Psykisk syke og deprimerte mennesker kan raskt bryte ned og ødelegge en hel familie og det ønsker jeg ikke skjer. Da vil jeg heller at den ene psykisk syke ikke får all den støtte hos familien som den ønsker. Selv opplever jeg at den psykisk syke er svært egoistisk, manipulativ, psykopatisk og ikke ser all den emosjonelle skaden vedkommende påfører familien. Jeg vet at om jeg ikke hadde vært inne i bildet, hadde situasjonen vært ytterligere verre.

Og alt dette kan man i alle fall få en pause fra om man som tidligere nevnt har en off site base :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: