Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 05:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ebola
InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:03 
Avlogget

Hei,

Jeg er ny som prepper og ny på forumet, men Ebola trusselen har fått meg til å kjøpe inn masse verneutstyr, heldekkende beskyttelsesdresser, respiratorer, gassmasker vernebriller, etc., samt at jeg har begynt å hamstre inn hermetikk, batterier, lommelykter osv.

Finnes det en egen Ebola tråd her inne hvor man kan diskutere hva som er nødvendige forholdsregler å ta i forhold til en verdensomspennende Ebola epidemi? Hvis ikke er det på høy tid.

Topp

Innleggets emne: Re: Ebola
InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:05 
Avlogget

http://www.norsksurvivalforum.com/viewtopic.php?f=52&t=1067

Jeg frykter og Ebola, men jeg har kalkulert meg frem til at det trolig vil gå bra minst frem til mars neste år. Det vil jo eventuelt ta tid før det sprer seg. Min strategi er å lagre opp mat/drikke og unngå kontakt med mange mennesker i en eventuell epidemiperiode.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:14 
Avlogget

Takk for hurtig svar.
Antallet smittede vokser jo eksponentielt, så det vil ikke være så mange smittede i begynnelsen, men når antall smittede dobler seg hver tredje uke så vil det være mange tilfeller i mars neste år, ja. Men man kan jo risikere delvis kollaps innen da? Folk som jobber i dagligvarehandelen vil neppe utsette seg for smittefare ved å sitte i kassen, folk begynner å hamstre før folk begynner å daue som fluer. Derfor har jeg startet hamstringen allerede. Vil ikke oppleve at jeg ikke får tak i mat, klorin til desinfeksjon eller lateks- og nitrilhansker m.m.

Tror du Ebola kan føre til en totalkollaps av samfunnet? F.eks. at elektrisitetsforsyningen bryter sammen, eller at alle kommunikasjonsmidler og kollektivtransport stopper opp?

Sist endret av nexusn den 17 Okt 2014, 00:40, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:22 
Avlogget

Det er fullt mulig at alt stopper opp ja. Men det er i verste fall. Jeg tror at det er veldig usikkert hvordan dette vil skje videre. Men jeg har og begynt å hamstre allerde nå for jeg tenker det er lurt å ha nok til å klare seg i 1 års tid om det skulle skje noe. Da kan jeg heller bare bunkre meg inne og vente til det er over.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:27 
Avlogget

Mr I skrev:
Det er fullt mulig at alt stopper opp ja. Men det er i verste fall. Jeg tror at det er veldig usikkert hvordan dette vil skje videre. Men jeg har og begynt å hamstre allerde nå for jeg tenker det er lurt å ha nok til å klare seg i 1 års tid om det skulle skje noe. Da kan jeg heller bare bunkre meg inne og vente til det er over.

Sier du opp jobben da i så fall? Jeg er en av de mange som har mistet jobben min i oljebransjen i det siste. Akkurat nå tenker jeg at det kan være en fordel.
Hvis alt stopper opp må man jo kjøre "full prepper" greie, med vedovn som alternativ oppvarming av leiligheten, innkjøp av våpen og slikt? Folk kan jo bli som ville dyr i slike situasjoner.
Mener du at det er nødvendig å låse seg inne i et helt år i et slikt "worst case scenario"?

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 00:53 
Avlogget

Jeg håper jeg kan ta ferie/avspassering og permisjon uten lønn. Jeg må bare ha nok penger til å få det til å gå rundt. Jeg er midt mellom jobber, men jeg har fryktelig høyt boliglån som ikke betaler seg selv :)

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2014, 09:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Som det ble skrevet tidligere i tråden finnes det allerede en tråd om ebola, så jeg stenger denne tråden, så kan dere fortsette diskusjonen der.

Ellers velkommen til forumet, Nexusn. Anbefaler heftig bruk av søkefunksjonen til å begynne med. Det er mye informasjon her inne og vi forsøker å holde antallet tråder på et nødvendig minimum.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support