Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2017, 18:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 07 Nov 2015, 14:54 
Avlogget

Det er mye billigere for la oss si Russland å åpne grensene mot Norge slik at vi får inn svært mange asylsøkere.
Selvfølgelig er dette mennesker som trenger hjelp på grunn av krise i deres eget land, men Norge har jo bare en viss mengde kapasitet for å klare å hjelpe. Det kan faktisk skje at vi får inn så mange at hele nasjonen kollapser. Om Norge kollapser økonomisk så er jo det knall for de som er fiendtlig innstilt til Norge eller om andre land ønsker at vi skal være opptatt med indre uro og konflikt enn å ha fokus på f.eks. Norskehavet, grenser mot Russland, oljeboring i nord eller fisking i nord.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2015, 15:04 
Avlogget

Jeg tor at en lang rekke med uheldige hendelser/uheldig utvikling langsomt vil føre til at samfunnet bryter helt eller delvis sammen.
Den største enkelttrusselen slik jeg ser det er akkumuleringen av giftstoffer i næringskjeden. Den har pågått så lenge, og får har kommet helt i skyggen av klimafokuset at vi helt har glemt det. Det hjelper lite om vi klarer å bremse klimautviklingen dersom vi blir for syke og svake til å kunne opprettholde en levlig samfunnstruktur.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Nov 2015, 12:04 
Avlogget

Innspill i nyheter viser at flyktningene (feil begrep) kommer for raskt.
http://www.nettavisen.no/nyheter/sverig ... 58533.html
https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensk ... estroemmen

Når en ser på nyhetene så er jo mange av dem som kommer til Norge ikke flyktninger men migranter. Nå skjelver hele landet i en hjelpeorgie for å hjelpe til, men disse migrantene har jo kommet til fredelige land før Norge ogh da må vel statusen forandres. All forflytning etter det er jo vanlig migrering hvor målet ikke er å komme seg unna krig, men faktisk å skaffe seg et bedre liv i form av høyere levestandard.
I og for seg ikke ulovlig og er forståelig, men da skal en faktisk inn i ei anna kø. Det å tvinge seg inn i de forskjellige land med en slik grådighet og utakknemlighet som mange har vist mener jeg fjerner deres "flyktninge" status.
Og jeg mener at det er vanskelig ovenfor det norske folk at ikke Norge følger med på samme linja som flere andre land. Nemlig å stenge grensene eller faktisk ikke å la Norge være ei honningkrukke. Når en kan lese at de strømmer fra Danmark da de halverte bidraget så kan en se at enkelte ting hjelper.

Jeg synes det kan bli vanskelig å huse så mange i små samfunn uten at det blir uttrygghet og andre negative bivirkninger.
At et hotell eller hyttegrend blir brukt til dette kan være en økonomisk redning for disse aktørene, men hva skjer med boligprisene når hus på det åpne boligmarkedet blir tatt i bruk?

Det kan også leses om et vaklende Sverige, økt våpensalg i Østerike, nedbrendte mottak og tilbud til eldre og svake som forsvinner og andre ting som viser en tilsidesetting av eget folk som er blitt redde at mye stygt kan skje.
En stadig økende innvandring har ført med seg endel problemer som dannelse av getto, kriminalitet, rokking av verdiregler osv, men dette kommer til å øke som kurven i en hockekølle tror jeg. Et samfunn må få tid til å vokse seg større , men dette er unntakstilstand. Dette mener jeg er den største utfordringen vi har i nuet.
Syria er faktisk ikke et Europeisk ansvar og verden samfunnet burde fordele disse meneskene over hele verden og ikke bare la de bevege seg som en mobb der de vil. Jeg tror det var få som syns det var unormalt å vise passet når en skal inn i et land før Schengen og da syns jeg det er merkelig at et land blir ekstremt når det stenger sine grenser for å få kontroll.

Vi har også fra før ikke hatt et politikorps som kan beskytte oss, bare straffe etterpå og det vil ikke bli bedre nå.
Denne situasjonen er blitt så uoversiktlig og usikker at det nesten er så en ønsker seg litt solstorm eller noe :-)

Vil bare tilslutt si at jeg ikke i utgangspunktet har noe imot innvandrere på et generelt grunnlag, men jeg mener innvandring må skje på nasjonens premisser. Vi dro til Amerika i hopetall så det er forståelig at folk vil prøve å få det bedre, men de som dro måtte arbeide til seg godene.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Nov 2015, 20:50 
Avlogget

Du formulerer deg bra og saklig Norseman, og jeg er helt enig i det du skriver.
At det trolig vil bli mye mer uro og dårligere standard for folk flest i landet vis dette får lov til å fortsette å ta helt av.

Dette er tema man må kunne diskutere uten å bli stemplet som rasist.
Vi nordmenn må jo absolutt være så politisk korrekte og på toppen er vi meget naive. Dette er en meget uheldig kombinasjon fordi vi tror det beste om alt og ingen "har lov" til å diskutere eller mene noe som kan oppfattes som negativt av andre..

Men utover nedsatt levestandard, dårligere økonomi og mer uro og kaos, tror jeg nok vi overlever 8-)
( kanskje :? :lol: )

Topp

InnleggSkrevet: 14 Nov 2015, 12:44 
Avlogget

Økonomisk kollaps.
Om ikke noe annet kommer først så
Blir det nok dette som er mest sannsynlig på
Grunn av hvordan pengesystemet er bygget opp.
Om noen kan mot argumentere dette uten å bruke
Djevelens verk o.l. eller guds vilje o.l. I setningen så vennligst prøv :)

Topp

InnleggSkrevet: 14 Nov 2015, 12:54 
Avlogget

Det at Syria er et land i krise, vil jeg tro at terrororganisasjonen IS utnytter kynisk og til det fulle. Nå regner jeg med at IS fyller opp samtlige europeiske land med IS medlemmer som er klare på avtrekkeren når det gagner de best. De kommer selvfølgelig gjennom "flyktningsstrømmen". Jeg sier dette i anførselstegn fordi det er ikke bare Syrere som kommer til Norge.

Jeg ser jo trenden fremover. Mer vold i europeiske byer, faren for en front med vestlige mot IS muslimer. Det tragiske som innebærer at vanlige muslimer kan bli stigmatisert av dette, men vi får håpe at folk ser det hele bildet i alle fall.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Nov 2015, 17:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Ang. IS som strategisk bevegelse; les "Napalm in the morning"s blogg om emnet. http://www.napalminthemorning.com/isis- ... ypg-kurds/ Han mener at IS som bevegelse er knekt i syria og irak og at den eneste grunnen til at de ikke er feid fullstendig av kartet er at ingen av de to bevegelsene som virkelig kan ta dem, Peshmerga og Hezbollah, har null interesse av å lalle rundt i den syriske ørkenen.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jan 2016, 01:12 
Avlogget

Jeg gjentar det største og skumleste scenariet jeg kan komme på: Økonomisk kollaps

http://www.nettavisen.no/na24/finans/b%C3%B8rskommentarer/han-forutsa-kollapsen-i-2008---og-tror-en-ny-kollaps-er-pa-vei-na/3423180205.html

Det er flere med meg som tror at dette er noe som vil komme til å skje i nærmeste fremtid.

Det er også flere interessante videoer på youtube som tar for seg hva som vil skje ved en kollaps.

1. høyere arbeidsledighet
2. inflasjon / høyere matpriser
3. muligens lavere lønn

Det er så mye som kan skje og det å være selvberget på alle måter er stikkordet for å klare seg gjennom slike kriser.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2016, 01:01 
Avlogget

Jeg vet ikke helt hva jeg frykter mest men en ting jeg frykter som ikke det skrives så mye om er at banksystemet blir hacket. Se for deg at noen sletter alt du har på konto samtidig som de sletter backupen og backupen av backupen, all historikk hos BBS osv.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2016, 14:45 
Avlogget

Det skal ikke mer til at internet blir slått av, og det kan skje.
Man kan da tenke seg hva som vil skje om internet går i svart .....

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2016, 15:14 
Avlogget
Brukerens avatar

eh..hvordan ser du for deg at det kan skje, Viking77? det er jo ikke som om internet har en "hovedbryter" som vaskehjelpa kan skru av ved en feiltakelse, akkurat.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jan 2016, 01:57 
Avlogget

Internet kan ikke bare slås av, men den må vedlikeholdes. Noe kan gå galt. http://www.theguardian.com/technology/2 ... curity-web
Stater og regjeringer kan stenge hele internet til sin befolkning, som man har gjort i Nord Korea.
Flere land som Iran, Kina osv har satt strenge begrensinger på hva man kan se og gjøre på nett.
Man kan tenke seg et virus som kan slå ut hele internet.

Mange tenker at internet aldrig gå i svart ...... men tenk om?

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 18:47 
Avlogget

Mr I skrev:
Jeg gjentar det største og skumleste scenariet jeg kan komme på: Økonomisk kollaps

http://www.nettavisen.no/na24/finans/b%C3%B8rskommentarer/han-forutsa-kollapsen-i-2008---og-tror-en-ny-kollaps-er-pa-vei-na/3423180205.html

Det er flere med meg som tror at dette er noe som vil komme til å skje i nærmeste fremtid.

.

Er jo en liten tanke I det at det vistnok ikke finnes nok penger per idag til å betale ned all gjeld.
:lol:

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2016, 22:30 
Avlogget
Brukerens avatar

altså...den globale verdipapirbobla er på mellom 60 og 80 billioner dollar..... (oljefondet er på skarve 886 mrd. USD) når den smeller....Hosiannah, da er jeg glad om noen har noe som helst igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2016, 13:57 
Avlogget

Økonomisk kollaps

Jeg har lest meg opp på internett at det er 5 ulike stadier i forhold til [url][url]Økonomisk kolllaps.
[/url]http://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/societys-five-stages-of-economic-collapse_02282012[/url]

Jeg vil si at vi nå er på nivå 2 av 5:

Denne heter "Slippery slope" som greit oversatt kan sies å være "glatt vei"
Jeg oversetter det til norsk for å gjøre det lettere.

Økonomien går inn i en sen men jevn motgang. Arbeidsledigheten stiger. Folk får statlig og kommunal støtte i en eller annen form i større grad enn tidligere. Folk får ikke betalt for å jobbe. Staten har økt grad av pengebruk. Prisen på gull, sølv og andre verdifulle metaller stiger til priser du ikke har sett tidligere. Inflasjonen er tosifret.

Jeg tenker selv at vi ser masseoppsigelser innen media(vg,dagbladet, tv2,tvnorge,tv3) Vi har nå og sett masseoppsigelser i NSB. Her kan det sikkert nevnes flere også. Jeg leste på en side at dette stadiet er passert over til nivå 3 når arbeidsledigheten på landsbasis treffer 25%. Mulig dette er noe vagt med tanke på at vi har mange som er del av nav- og trygdesystemet.
I dag er det ca 10% av faktisk arbeidsstokk på uføretrygd og 4% arbeidsledige(16% totalt som mottar statsstøtte. Når dette bikker 25% er vi ifølge mine beregninger på nivå 3.

Jeg legger til denne linken som for såvidt er genial i prepperøyemed:
http://www.wikihow.com/Prepare-for-Economic-Collapse

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support