Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 18:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Apr 2014, 20:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg lurer nå på hva dere andre der ute, tror hva slags scenario som vil skje.

Jeg selv tror at det vil bli noe økonomisk eller en form for EMP, jeg tror også at den neste store krigen, vil skje pga ressursmangel av et eller annet slag.

Om tråden er feil plassert, så kan admin sette den på rett sted.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 12:17 
Avlogget

Vulkanutbrudd på Island og sterkt reduserte avlinger i Europa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laki
Det spørs om det blir mat nok.
Det har skjedd før.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 13:09 
Avlogget

Klimaendringer fører til tørke i matproduserende land, ettersom områder nord for dagens ørkenbelte blir for tørre for kornproduksjon. Dette stopper midtvesten i USA, spania, ukraina/kazakstan/uzbekistan/sørlige russland og tyrkia. Prøv å trekke fra disse landene i dagens hveteproduksjon og se hva som blir igjen :cry:

Dette vil bli verre av at temperaturendringer fører til at isbreene på fjelltopper i området smelter vekk, slik at den jevne tilførselen av vann blir borte. Dette skjer i dag i Alpene og Pyreneene.

Videre konsekvenser av disse klimaendringene vil være en ny folkevandringstid. Glem dagens asylutfordringer, i løpet av de neste 20 årene vil det være hele folk på vandring. Beste forberedelse på klimaendringer er å øke forsvarsbudsjettet, for alle andre tiltak blir for lite og for sent.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 14:19 
Avlogget

Fossegrim`s spådommer kombinert med en stadig økende ressursbruk og befolkningsvekst.

Nå har barn pr innbygger muligens gått litt ned, men jeg skjelver litt om feks Kina avslutter " et barns policyen " sin.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 14:55 
Avlogget

Gullars skrev:
Nå har barn pr innbygger muligens gått litt ned, men jeg skjelver litt om feks Kina avslutter " et barns policyen " sin.

Det har de allerede gjort. Barn av enebarn i Kina kan få søsken. http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2013/11/15/kina-lemper-pa-ettbarnspolitikken.
Når det er sagt er ikke problemet med befolkningsøkning nå at det fødes for mange barn, men at levealderen øker.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 15:41 
Avlogget

Det blir sannsynligvis krig om naturressursene. Oljeressurser osv. Vi ser allerede kineserne bygge seg opp i Afrika.

Konflikten blir mellom vesten og Kina. Ihvertfall nå som demokratene har presidenten i USA, Obama tar skritt for å isolere Kina. Russland håper jeg blir nøytral. På sikt kan Kina bare ekspandere på Russlands bekostning.

Dersom Russland fortsetter å være alliert med Kina, risikerer vi i Norge å bli dratt med i krigen.

Det vi ser i den arabiske verden i dag er krig gjennom stedfortredere.

Folkemassene fra Europa kommer ikke til å flykte til Norge. Afrika må vel ansees som mer egnet?

Sist endret av Candiru den 25 Apr 2014, 14:27, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 17:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Gullars skrev:
Fossegrim`s spådommer kombinert med en stadig økende ressursbruk og befolkningsvekst.

India er enda verre enn Kina, med å produsere barn.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 17:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Fossegrim skrev:
Klimaendringer fører til tørke i matproduserende land, ettersom områder nord for dagens ørkenbelte blir for tørre for kornproduksjon. Dette stopper midtvesten i USA, spania, ukraina/kazakstan/uzbekistan/sørlige russland og tyrkia. Prøv å trekke fra disse landene i dagens hveteproduksjon og se hva som blir igjen :cry:

Dette vil bli verre av at temperaturendringer fører til at isbreene på fjelltopper i området smelter vekk, slik at den jevne tilførselen av vann blir borte. Dette skjer i dag i Alpene og Pyreneene.

Videre konsekvenser av disse klimaendringene vil være en ny folkevandringstid. Glem dagens asylutfordringer, i løpet av de neste 20 årene vil det være hele folk på vandring. Beste forberedelse på klimaendringer er å øke forsvarsbudsjettet, for alle andre tiltak blir for lite og for sent.

Er det vi preppere som bør øke forsvarsbudsjett? Eller landet?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 19:19 
Avlogget

Fiskeren873 skrev:
Gullars skrev:

India er enda verre enn Kina, med å produsere barn.

Du vet at Kina har en policy at man ikke får lov å ha flere enn 1 barn?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Apr 2014, 22:08 
Avlogget
Brukerens avatar

Den er fjernet, mener jeg å ha hørt.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2014, 09:12 
Avlogget

Overhodet ikke, myknet opp i en eller to provinser, men langt i fra avskaffet. For ikke lenge siden ble man tvangs abortert om man var gravid igjen. Kan du tenke deg noe så groteskt?!

Man kan få flere barn nå, men man får NULL økonomisk støtte av staten. Så inntil et par år siden, før Kina`s nye reformer, så hadde ikke folk råd til dette.

Men jeg tør ikke å tenke på den dagen Kina finner ut at de vil dobble befolkningen.

Kina holder allerede på å dumpe kinesere inn i Afrika.

Kineserne utvider veiene i Afrika. De bygger opp gigantiske byer som står tomme, men de har nok en plan. I motsetning til oss så tenker Kineserne LANGT fremover.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2168507/Footage-shows-brand-new-Angolan-city-designed-500-000-lying-empty.html

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2014, 09:32 
Avlogget

Ikke undervurder vestens evne til strategisk planlegging.
En skogvokter på kontinetet hadde gjerne 200 års perspektiv på skogen sin...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2014, 09:46 
Avlogget

Ja, han HADDE. ;) I disse dager er det meg, meg og litt mer meg. Og kanskje noen brødsmuler til våre barn.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2014, 10:30 
Avlogget

F.eks. våpenkontroll er en planlagt strategi for å redusere antallet personer som eier skytevåpen i vesten ( ikke fjerne privat våpeneierskap helt ). Dette for å forhindre muligheten for sosialistisk revolusjon.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Apr 2014, 23:14 
Avlogget

Det var i min verden, en litt underlig påstand.... En jeg gjerne skulle sett utdypet noe mer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support