Vi har jo heldigvis vinteren å skylde på. Det er nok rimelig ukritisk å fortelle at man har kjøpt litt ekstra parafinlamper og stearinlys. Så en kan nok fritte ut den interesserte med slike helt vanlige ting. Ihvertfall for den som har opplevd lengre strømavbrudd innimellom. Det er jo ikke en helt ukjent problemstilling når en ser alle strømkablene som forsvinner inni busker og trær.
Og det er vel kanskje nettopp slike ting det er naturlig å begynne og forberede seg for. For den som har gardsbruk kommer det vel ikke som en overraskelse at det blir dyrket litt, stablet ved i enhver krok og slikt.
Og det du nevner, Frøken, at damene må klare seg uten menn er også en vanlig praksis idag med pendling, offshore og mer reising i arbeidet. Det er mye forberedelse en kan drive med med det som forklaring. Men en bør vente med å flagge for håpløse situasjoner i første omgang til en du ikke kjenner på den måten.
Dama mi ble både overrasket og syns det var kjekt at jeg hadde litt mat på lur som hu trudde vi ikke hadde. Vi har også opplevd strømstans ,så hun syns det er fint at jeg har noen dunker med parafin stående.

Bruk tia til hjelp og ikke ta med personen på the extended tour med en gang. Jeg merker ofte om en person virkelig vil noe eller bare tenker litt. Folk som alltid trenger hjelp, innspill og bli leid rundt har jeg ikke bruk for, men den som også gjør litt på egenhånd og tar initiativ kan være noen å satse på.