Enig med deg Gullars, det må gjøres og øves, og det igjen vil gi at man er mer forberedt på hva som venter enn om situasjonen skulle oppstå der en faktisk må bugge ut. Det er vel ingen plan noen har (håper jeg) å bo lengre enn dager, evt uker til skogs/fjell. Det er ikke mitt ønske vertfall, tror ikke jeg heller ville overlevd mer en en mnd tid ja. Litt mer optimistisk så lenge man holder seg til kystlinjen, finnes mer mat der. Vil tro di fleste med litt trening vil kunne overleve ganske lenge da om man har rette instillinger.
Selv trener jeg på buggout medjevne mellomrom. Men jeg drar aldrig uten sekken min. Der har jeg nok mat for 1 uke (rasjonerings prosjoner), til skogs er alt en øvelse, selv om jeg har nødreserver som lighter og rødspritbrenner velger jeg å lage småbål, med buedrill og evt tennstål når buedrillen ikke vil (

) Samler og sanker, smaker på ting jeg ellers ikkeville spist.

Alt er med på å forberede enn selv mentalt og ferdigheter til en evt reel situasjon. Selv 5åringen min spiser nå (uoppfordret) maur med god appetitt. Di er faktsik gode når man kommer over den "krypende" følelsen

Jeg ville aldrig dratt uten sekken i en ekte situasjon heller, uten den gir jeg meg selv maks noen dager på å finne alternativt utstyr til hjelp.
Å ha feller på tomta er nok en god ide, og alt av naturlige hindringer er sikkert topp, busker med pigger og trær som et første hinder.