Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 19:55

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Hvorfor "bugge out"?
InnleggSkrevet: 30 Apr 2014, 18:33 
Avlogget

Enig med deg Gullars, det må gjøres og øves, og det igjen vil gi at man er mer forberedt på hva som venter enn om situasjonen skulle oppstå der en faktisk må bugge ut. Det er vel ingen plan noen har (håper jeg) å bo lengre enn dager, evt uker til skogs/fjell. Det er ikke mitt ønske vertfall, tror ikke jeg heller ville overlevd mer en en mnd tid ja. Litt mer optimistisk så lenge man holder seg til kystlinjen, finnes mer mat der. Vil tro di fleste med litt trening vil kunne overleve ganske lenge da om man har rette instillinger.
Selv trener jeg på buggout medjevne mellomrom. Men jeg drar aldrig uten sekken min. Der har jeg nok mat for 1 uke (rasjonerings prosjoner), til skogs er alt en øvelse, selv om jeg har nødreserver som lighter og rødspritbrenner velger jeg å lage småbål, med buedrill og evt tennstål når buedrillen ikke vil ( :lol: ) Samler og sanker, smaker på ting jeg ellers ikkeville spist. :!: Alt er med på å forberede enn selv mentalt og ferdigheter til en evt reel situasjon. Selv 5åringen min spiser nå (uoppfordret) maur med god appetitt. Di er faktsik gode når man kommer over den "krypende" følelsen 8-) Jeg ville aldrig dratt uten sekken i en ekte situasjon heller, uten den gir jeg meg selv maks noen dager på å finne alternativt utstyr til hjelp.

Å ha feller på tomta er nok en god ide, og alt av naturlige hindringer er sikkert topp, busker med pigger og trær som et første hinder.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Apr 2014, 18:56 
Avlogget
Brukerens avatar

Får man framleis kjøpt piggtråd.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Apr 2014, 22:29 
Avlogget

Piggtråd er i fritt salg. En stor rull koster ikke særlig mye. Sjekket dette nylig selv.

Jeg er enig med Gullars. Det er så alt for mange som romantiserer denne utbugginga.
Sett alarmen på 3 minutt, rask med dere alt dere klarer på den tiden og etter det SKAL dere være utenfor til over helga. Har du en ferdigpakket sekk så har du en fordel.
Hva, ingen som vil?

Det er det aldri. Det passer ikke. Man har ikke tid. Det er dårlig vær.

Newsflash: Må man noensinne bugge ut så vil det 100% sikkert ikke passe, man vil ha dårlig tid og det vil regne lava fra himmelen. Kanskje ikke lava-delen. Men selvfølgelig, det er jo uendelig mye koseligere å sitte på survivalforumet og dagdrømme om hva man SKULLE gjort heller enn å prøve å forbedre det som faktisk vil måtte KOMME til å skje på grunn av mangel på faktisk gjennomføring.

"Knowing is not enough, you must apply it".

Heder og ære til de få av dere som faktisk tar dere bryet med å gå forbi dagdrømmingen. Jeg tar av meg hatten for dere.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mai 2014, 12:00 
Avlogget

Camping er jo bare moro. Så kan man trene på diverse ferdigheter.
Jeg har ikke hatt noen reel "panikk-tur" øvelse. Alt er planlagt, og sekken er alltid klar.
Målet med å stikke hjemmefra i en SHTF situasjon er jo bare å komme til et trygt sted,
ikke å bli en huleboer eller "big foot" :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mai 2014, 18:52 
Avlogget

Om jeg mta med familemof forlate hjemmet mitt, er en av alternativene å ta med campingvogna.... :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mai 2014, 21:07 
Avlogget

De fleste har kanskje landet på noe slikt som enten en sekk med nødvendigheter ved evakueringer og slikt med stor fokus på klær og hygiene artikler eller som en "patruljesekk" hvis en skal ut å gjøre noe eller dra til en venn/familie og syns veiene er utrygge.
Det er også lett å forveksle en BoB med et survivalkit.

Jeg vil ihvertfall være heme å forsvare heimen og alt en har kjøpt for å ha det bra :-)

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mai 2014, 21:14 
Avlogget

Min sekk er definetivt et "survival kit" + litt ekstra som ullundertøy og sokker. Er det en mindre krise og man kan ta bil eller buss til en slekting har man trolig tid til å pakke et par bukser og barbermaskinen. Men jeg satser på å holdemeg hjemme jeg å, som du sier er det her vi har alt vi har jobbet for. Men må man stikke for en periode eller til annet sted så er det greit med noen planer. Men somregel går aldrig noe som planlagt i en krisesituasjon, så å beholde roen og være mentalt forberedt er nok viktig.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support