Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 20:42

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 22 Apr 2014, 14:48 
Avlogget

Hadde de vært jøder hadde jeg forstått den, men nå er jo det mer bedehus og alkohol er djevelen, jeg mer forbinder med sørlandskysten.

Jeg har forstått at Arendal er ikke et fult så trygg plass på kveldstid som det pleide å være. "Bankedubyen" er vel Arendal kalt nå.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2014, 18:37 
Avlogget
Brukerens avatar

ikke bland sammen jøder og sionister, da. to helt forskjellige ting i min verden...

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2014, 20:41 
Avlogget

Jøder følger Moseloven. Dvs Gamle Testamente. Hardcore jøder mener feks at de har lov å steine folk for hekseri, utroskap etc. Ganske så lik Sharia. Øye for øye, tann for tann, liv for liv.

Sionist er vel bare en jødisk nationalist som mener at staten Israel er kun for jøder. Mye av samme som Vigrid og KKK klovnene i Norge og USA.

Kristne føler Jesus, som i følge nytestmaentet avskaffet Moseloven. ;) Dvs så det litt forskjell. Jeg har forøvrig vært i Israel. Fint land i bunn og grunn. Nå er jeg ikke helt enig politikken på alle plan, men jeg er imponert hva de har bygget opp på 60 år.

Angående Arendal så ser det ut som det er mye knark og boling, kombinert med en økende ukultur blant folk.

Men det er interessant med statistikk. Greit å følge med. Det er i hvert fall ingen grunn til å stramme inn for lovlydige våpeneiere.

Vi burde vel heller passe på grensene våre litt, kombinert med litt nyanserte alkohol og narkotika politikk.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2014, 21:59 
Avlogget

Gullars skrev:
Øye for øye, tann for tann, liv for liv.

Opprinnelig et lovverk som ble innført for å begrense vold og ugreie ting... Det skulle holde med et øye for et lye, du trenger ikke utslette forbryterens slekt...

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 08:17 
Avlogget

Snakket med noen ungdommer som hadde vært i bråk i Arendal en gang.

De pumpet jern, og trente på å sparke dørkarmer ( sånn at man kunne sparke mot hodet ).

Ellers er Arendal en by i forbedring. Det flytter folk til Arendal fra f.eks. Oslo pga. billige eneboliger osv.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 09:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Er det noen nye trusler, på Norge, som kan føre til en SHTF-episode?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 10:24 
Avlogget

Nei. Det Norske folk er generelt et feigt og konfliktsky folk. Stort sett så sender folk brev i stedet for å gi beskjed.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 11:11 
Avlogget

klimaendirnger og ekstremvær er vel de største utfordringen fremover. Se for det et begrenset forbruk, mindre luksus. Lær deg noe du kan ha nytte av i produskjonsdelen av samfunnet.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 14:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Håper å bli industrimekaniker i fremtiden en gang, så begynne å jobbe innenfor våpen. Eller så går jeg bare børsemakerlinja.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2014, 15:20 
Avlogget

Et praktisk fag, type rørlegger, elektrikker og snekker tror jeg er det alltid det er bruk for.

https://www.youtube.com/watch?v=citxW1YFs-o

Fernando "Ferfal" Aguirre, en som har tatt for seg og levd igjennom økonomiske kollpapsen i Argentina på 90 tallet. Mye gode tanker og erfaringer.

Han nevner faktisk det å være en god selger er GULL. Klarer du å selge ting i en økonomisk krise er du good to go.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mai 2014, 17:30 
Avlogget

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Siktet-for-drapsforsok-mot-vekter_-23-aringen-har-ikke-latt-seg-avhore-3122169.html#.U3zQHSjcDcg

Jeg føler jeg leser mer og mer om slike saker med mennesker i dyp rus, psykoser, eller begge deler, går berserk. Et samfunn fult av "tikkende bomber". Jeg tør ikke å tenke på hva som vile skje om det ville blitt dype kutt i økonomien.

Noe må være fullstendig feil med samfunnet når flere og flere mennesker enten havner i rus eller ender opp med dype psykiske problemer uten å få hjelp.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mai 2014, 20:22 
Avlogget

Den frustrerte sinte unge mannn problematikken...
Det har lite med plitikk, det har lite med religion, det har lite med personliget og arketyper å gjøre... det handler om enkeltindividet som faller utenfor det skapte (Og falske?) samffunnet og sammfunsordningen vår og ikke får sin plass... I jakten på den ultimate suksess, skaper vi de ultimate tapere.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Aug 2014, 17:24 
Avlogget

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--De-tomme-frukttrarne-illustrerer-godt-hva-jeg-foler-innvendig-3186619.html

Begynner å bli gale når frukt og grønnsakshagen din blir raidet.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jan 2015, 19:03 
Avlogget

http://www.bt.no/nyheter/Kom-ikke-da-gutt-15-ringte_-22-aring-innrommer-voldtektsforsok-3273666.html

Kom ikke da gutt (15) ringte, 22-åring innrømmer voldtektsforsøk.

Jeg føler at jeg ikke trenger å si mer.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jan 2015, 16:13 
Avlogget
Brukerens avatar

Skjønner ikke helt hvor du vil med den linken, gullars? Seksuelt frustrerte unge menn med rusproblemer er da ikke noen ny trussel i samfunnet?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support