Det er utrolig oppmuntrende å lese tilbakemeldingene deres. Tuuusen takk
I dag fikk jeg et spørsmål som satte meg litt på prøve.
Noen nære venner av meg ringte og spurte om jeg kunne lage en ti liters gryte med kjøttsuppe, til i morgen ( de skulle ha dugnad)
Min første reaksjon var at dette må jeg finne en fin måte å si nei på. Men så kom jeg på alle bøttene med krabbe jeg har fått av dem.
For ikke å glemme alle pakkene med ferdig renset og filetert fisk jeg har fått. …
Det er dette her med å gi og ta.
Så nå ligger det salta kjøttet i vann. Det blir et kraftig innhogg i mitt lille lager av gulrot og kålrot. Potetene finner jeg under jorda. De er ikke helt ferdig ennå, men det får så være. Som krydder får jeg bruke noen stilker med løpstikke, og littt av purren som spirer i kjøkkenviduet.
Så tenker jeg dette skal bli ei bra suppe. Som tilbehør baker jeg brød og har med flatbrød.
Jeg har og fått produsert noe mer jeg kan selge….men sliter litt altså.
Det blir litt feil i mitt hode at jeg skal selge noe som nesten ikke koster noenting å lage(redesign)… .. men men, nå får vi først se da, om det er noen som vil bruke penger på det.
Gullars:
Ja. Det er helt seriøst. Det var butikksjefen jeg snakka med.
Og hun jeg kjenner som jobba i en av de andre matbutikkene, sa og at de ansatte hadde fått beskjed om ikke å ta varer som var kassert
Kan nesten virke som felles policy i område her.
BOB:
Takk for tipset. Jeg skal ta meg en runde på kiwi en dag.
Bamse:
Når det gjelder NAV formulerte jeg meg litt klønete. Jeg har ikke noe imot nav. Det er godt vi har mulighet til å hente ut hjelp der når det butter for oss i vanskelige situasjoner.
Jeg bestemte meg for at dette ikke skulle bli en nedtur, men en øvelse for en situasjon der penger ikke er tilgjengelige.
Jeg tenker at vi kanskje vil oppleve at bankene stenger, eller at det ikke er strøm (ergo heller ingen penger) så da vil det heller ikke hjelpe å gå på nav.
Det er derfor det ikke er aktuelt nå heller.
GRØNN MAT:
Jeg tror at behovet for litt grønt i maten kommer til å bli påtrengende.
(og ja, jeg hører at det høres ut som vi er "skikkelig" nød)
Jeg hadde tenkt å kjøpe frø til å gro, men har ikke fått gjort det.
Noen alternativer? Kan jeg bruke bønner, solsikke, linfrø, sesamfrø??
Og hvordan gjør jeg det?