Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 19:16

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 17:43 
Avlogget

Jobben kjørte hardt med informasjonsikkerhet i oktober. Masse spam fra NorSIS etc. Men, jeg er ikke spesielt bekymeret for mitt bruk av internett og registrering. Jeg anser ikke mitt bruk av nettet spesielt samfunnsfarlig, ei sender jeg mailer som ikke tåler dagens lys. Facebook og LinkedIn har jeg droppet fullstendig og fått slettet, ikke deaktivert som mange gjør. Foruten å være her og på kammeret.no å skriver innlegg, er jeg ingen andre steder. Jeg forsøker periodevis å slette søk etc fra google, men det er mest for å slippe reklamemaset fra 5.11.

Jeg er vel mer forsiktig på bruken min av nett nå, enn jeg var før. Men jeg satser på at ting fortløpende slettes etterhvert som internett skrider frem.. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Nov 2014, 07:44 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvordan sletter du googlesøkene dine?

Topp

InnleggSkrevet: 05 Nov 2014, 10:20 
Avlogget

Ved å ha, ironisk nok, en googlekonto. Google er tilknyttet Youtube og det brukes hyppig. Inne på google.com så kan jeg logge meg på og dermed slette søk jeg har gjort. I teorien.

edit: Faktisk har jeg huket av for at søk ikke skal lagres.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Aug 2016, 00:40 
Avlogget

Synes PGP signing parties er en veldig god ide. Web-of-trust modellen er jo også kjempefin for å kunne dekke også kommunikasjon mellom parter som ikke har møttes direkte.

Selv om PGP-bruk stort sett avhenger av strøm, så er jo selve cipherteksten ikke værre enn at man fint kan få den over amatørradio ved behov. Litt for spesielt interesserte kanskje, men absolutt nyttepotensiale.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2018, 21:01 
Avlogget

Draugjeger skrev:
for moro skyld har jeg gått til anskaffelse av en protonmail.ch-konto, mest for å se hvordan det funker.

anbefales. Om man er litt paranoid, hvilket NSA-avsløringene burde få de fleste til å være, så er dette midt i blinken. Adgang til mailboxen er kryptert med eget, "non-retrievable" passord, dvs. at passordet er kryptert for protonmail også. Det er da i prinsipp umulig for noen andre enn deg å få adgang til mailen. Dog er jeg helt grønn på internettsikkerhet...

Om du er paranoid så ikke bruk noe som går over nett. Fullt mulig å registrer alle dine tasttrykk og samtidig se hva som skjer på din sjerm. Alt man trenger er din ip adresse dette har alle offentlige politi/myndigheter tilgang til. Jeg også med tilgang på din pc 30 sec alene.
Jeg ville ha valgt en dobbel kryptering med liste over radiostasjoner som dere velger random av itillegg til en kryptert melding.
Ville selv ha lagret slike nøkkeler i låst skrin i våpenskapet.

Uansett lykke til med forberedelsene.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet