Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 25 Mai 2018, 21:47

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Des 2015, 18:08 
Avlogget

Skulle nok hatt et småbruk eller en hytte med stor tomt, men med dårlig helse og enda dårligere økonomi, blir det nok med drømmen...

Men - skulle gjerne hatt så vi var selvhjulpne ang grønsaker og kjøtt. En plass med jordkjeller deler av drømmen , og med plass til å kunne huse storfamilien hvis det var nødvendig!

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2017, 10:22 
Avlogget

Dette må være en perfekt eiendom for en prepper: https://www.finn.no/110463818 Flott gård, trenger litt stell men ikke de helt store investeringene, og prisen er rimelig. Hadde den ligget nærmere en by så hadde vi kjøpt den tvert, men den er desverre for usentral i forhold til jobbmulighetene for min bedre halvdel :(

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2017, 04:51 
Avlogget

Har lagt merke til denne jeg også. Trudde det skulle stått 2.290.000,00. Den gang ei . Bestilte prospektet og skumleste. Det er fukt i kjeller med synlig sopp og råte. Da kan kostnadene bli store. Soppen kan komme tilbake etter sanering.Men man kan være heldig også.Huset er verdsatt til 360.000,00 . Det sier jo litt. Men det ser jo trivelig ut da.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2017, 05:02 
Avlogget

Har hørt om noen som skal selge småbruket sitt. Det skal legges ut i romjula. Jeg har ikke vært der sjøl. Det ligger ca 15 km fra Elverum. Har litt jord og mer skog, men ikke boplikt. Takst ca 1.500.000,00 . Eiendommen har både hus og hytte. Kunne være noe for den som vil ha plass til familie i ferier eller i en krisesituasjon.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2017, 11:32 
Avlogget

Denne eiendommen har jo mange muligheter, ligger i Sveio i Hordaland https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =110747388

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2017, 11:59 
Avlogget

Josef skrev:
Har lagt merke til denne jeg også. Trudde det skulle stått 2.290.000,00. Den gang ei . Bestilte prospektet og skumleste. Det er fukt i kjeller med synlig sopp og råte. Da kan kostnadene bli store. Soppen kan komme tilbake etter sanering.Men man kan være heldig også.Huset er verdsatt til 360.000,00 . Det sier jo litt. Men det ser jo trivelig ut da.

Må regne med litt fukt i kjeller på sånne gamle hus, men sopp tyder på at det er for mye. Kan vel si såpass at jeg kjenner til eiendommen, fukt i både kjeller og driftsbygning skyldes en kilde i bakken ovenfor. Tror mye av problemet er løst med noen grøfter til å lede vannet utenom tunet. De gamle er dårlig vedlikeholdt... Kan jo ledes til en tank og brukes ;) Rent vann vil man aldri mangle på den plassen! Prisen skyldes nok mye avstand fra byen, veien er dårlig så det tar lenger tid å kjøre en avstanden tilsier. Underkant av en time sommerstid, en god del mer om vinteren.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support