Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 26 Sep 2018, 08:24

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Snuble-bluss..
InnleggSkrevet: 11 Mai 2013, 10:52 
Avlogget

Lite tips, har anskaffet en liten haug med signal penner. Disse pennene er i plastik med mulighet for å "låse" avtrekkeren i spent stilling. Hvis man borrer ett lite hull i selve avtrekkeren og monterer en fiskesene igjennom samt to hull for å skru fast selve signalpennen på en gjerdestolpe så kan man spenne opp snuble-sene over ett større område som da vil trekke avtrekkeren ut av "låse" posisjone og avfyre f.eks en hyler med hvitt lys. Pass på at pennen er forsvarlig skrudd fast og har en sikker bane for skuddet. Hvis man bruker trinse så kan man f.eks plassere selve pennen ett godt stykke inn på "sikker sone" og hindre at fienden får tak på ett potensielt våpen.

Jeg tar ingen ansvar for uvettu bruk av dette, bruk hue selv. Skuddet er kraftig og ekstremt varmt. Pass på hus og eiendom, og ikke minst folk og fe.

Pris messig så burde man kunne kjøpe en slik løsning for 400-500,- kroner i båt eller våpen foretninger. Krav er at man er 18 år så de som evnt. ikke har våpen erfaring burde rådspørre seg før man begynner å prøve på slike løsninger. Men om man gjør noen utestinger i forsvarlige omgivelser så kan man jo lage koffert som er ment å bruke i krise sammenheng. Husk å oppevare slikt noe forsvarlig så det ikke kommer i hendene på uvedkommende eller barn. De av dere som har ett våpenskap eller flere kan jo låse det ned.

NB: IKKE bruk røde da dette vil kunne trigge utrykninger og faktisk betyr nød. Hold dere til hvitt lys eller grønt. Til min modell så får jeg bare hyler (minner om en nyttårsrakett) til den hvite.

Ikke diskutert slik løsning med de som selger enheten, opptre selvsikker og bevist. Hvis det er en våpen foretning så vil de rapportere tilbake til de som styrer skuta at det er "monky business" med slike produkter.

Topp

Innleggets emne: Re: Snuble-bluss..
InnleggSkrevet: 17 Nov 2013, 11:22 
Avlogget

Ettersom du kjøpte deg en haug av disse regner jeg med at prisen var relativt god.
Hva er din "kilde"?

Topp

Innleggets emne: Re: Snuble-bluss..
InnleggSkrevet: 23 Nov 2013, 21:33 
Avlogget

Hårek skrev:
Ettersom du kjøpte deg en haug av disse regner jeg med at prisen var relativt god.
Hva er din "kilde"?

Den kilden eksiterer ikke lengere, var en butikk som gikk konkurs der jeg fikk tak på en del. Nå er jeg litt usikker på hvor man får flere slike billig.

Men de er av denne typen og beskrivelsen her er nesten slik som jeg løste det. http://www.lynvingen.org/Tips/Snublebluss.html

Jeg har kjøpt ett par på villmarksbutikken.net også men der fikk jeg en rett frem pris, prøvde å søke etter dem nå, men websiden gir dårlig respons.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: