Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 19:09

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 10:14 
Avlogget

Som jeg skrev tidliger Frøyatro
Vi er uenige, og det basert på verdigrunnlag og syn.
Jeg klarer ikke å se noe annet en fordeler med en slik tjenesteplikt.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 11:36 
Avlogget

Nå ser det ut til at De grønne har stor planer om endringer http://www.mdg.no/politikk/ i sit program
Kanksje vi kan bli enige om noen forslag?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:00 
Avlogget

Har lest noe av programmet til miljøpartiet de grønne, enig i mye men fri innvandring?

Innvandringen som Norge har hatt er en berikelse men fri innvandring der asylsøkere skal få fast opphold og lære seg Norsk, med en gang er helt feil vei å gå.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:17 
Avlogget

Den største og mest grunnleggende feilen du gjør nå, er å blande sammen innvandring og Asylsøkere.
Utover det så er jeg ikke sikekr på om åpne grenser er det helt lure. Det til tross for at jeg selv er gift med en innvandrer.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:24 
Avlogget

Hadde det vært opp til meg ville alle ikke-vestlige blitt sendt hjem og grensene sperret for ytterligere tilkomst. Arbeidsinnvandring, asylsøkere, flyktninger, you name it. Det finnes ikke én rasjonell grunn til at Norge skal ha så mye som én eneste somalier. Vi er x antall land fra Somalia og det finnes ingen direkteruter: man SKAL søke i det første landet man er innom. Arbeidsinnvandring/familiegjenforening e.l fra vestlige land (England, Frankrike, USA, Canada) er OK og burde vært TILKJEMPET i utgangspunktet! Det har knapt vært noen slik innvandring til Norge overhodet siden etter krigen, bare afrikanere og folk fra midt-østen! Hva ---- tenker de med på Løvebakken?

Dét hadde også politikerene gjort hvis de hadde skjønt hva som er i ferd med å skje, men de er dessverre dypt innlullet i troen om evig vekst og at innvandring (mer vekst) kan fikse eldrebølgen (dvs. at folk ikke dør som fluer, men bruker to-tre tiår på ikke-verdiskapning).

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:29 
Avlogget

Øh... :shock:
Du har jo tidligere fremstått som nogenlunde rasjonell om en ikke så gladoptimistisk...
men det der litt drøyt og mulignes litt ignorant. Arbeidsinnvandring fra "vestlige land" representerer de ansolutt største gruppene, og du gjør også den fundamentale feiolen å blande flyktninger og asylsøkere med innvandrere.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:34 
Avlogget

Jeg er pragmatisk, flere mennesker er flere munner å mette og når disse i tillegg ikke klarer å gjøre nytte for seg sett under ett er det ingen tvil om at det er et nettotap for Norge A/S og dets innbyggere. Som Bård på NHO sier, det er både en teller og en nevner, og de øker ikke i harmoni. http://blogg.nho.no/blog/mere-delt-pa-e ... e-pa-hver/

Svensker blir ikke i Norge lenge (og jeg regner de heller ikke som innvandrere per se) og polakker/øst-europeere er ikke vestlige på samme måte som en brite, amerikaner, canadier, franskmann. Befolkningsvekst utover 4 millioner i Norge har vært en katastrofe og verre blir det, for ingen vil stoppe kalaset..

EDIT: Jeg skjønner at du er noe påvirket i kraft av å være gift med en innvandrer.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:45 
Avlogget

Ja ja, du får nå drive på
Dommedagsprofet er jo et godt og gammelt yrke

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 12:48 
Avlogget

Teg tviler nemlig på at du klarer å komme med noe rasjonelt som tilsier at ikke-vestlig tilvekst fra et utgangspunkt på ca 0 til 1 million ~ på 1.5 generasjon (siden 1970) har vært forstandig; i så måte er det OK at du i stedet kommer med usakligheter.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:04 
Avlogget

Filbert skrev:
Den største og mest grunnleggende feilen du gjør nå, er å blande sammen innvandring og Asylsøkere.
Utover det så er jeg ikke sikekr på om åpne grenser er det helt lure. Det til tross for at jeg selv er gift med en innvandrer.

Programmet til miljøpartiet de grønne er fri innvandring, asylsøkere skal etter tre måneder få arbeid, de som ikke kan sendes hjem får opphold i Norge.
Jeg har gode kontakter, og om fri innvandring skulle bli realitet skal jeg personlig skaffe Norge minst 10.000 mennesker til Norge fra asia, dem igjen kan sikkert kontakte mange hundre tusen til Norge.

Som jeg skrev, innvandring for Norge har vært en berikelse men åpnes det for fri innvandring da må man også ta følgene.
Realiteten ser man først når det er for sent.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:08 
Avlogget

Innvandringen har ikke beriket meg og det er mange andre som føler det samme. Den kan derimot kvantifiseres i sosiale ytelser, trygd, tolke-, advokat- og andre administrative utgifter, kriminalitet som drap, voldtekt, ran, trusler, langing av narkotiske stoffer og en generell senkning av verdiskapning per innbygger. Kebab og kinesisk mat kunne vi helt sikkert klart å få til uten å la en million emigrere hit. Særkrav, økt heterogenisering politisk, kulturelt, sosialt. Det er en grunn til at mennesket har innat fremmedfrykt og fordommer og hvorfor det homogene er foretrukket -- da slipper man å måtte behandle enhver ny situasjon som en helt unik størrelse.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:36 
Avlogget

Er det tyske innvandrere som stikker mest med kniv? voldtar danskene mer en nordmen? Hvordan er det med trygdeutbetalingene til franskmen? OG de kjipe svneskene, tar de rett og slett alle plassene i frisørsalongen slik at vi andre ikke får klipt håret?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:44 
Avlogget

Du misforstår jo totalt. Jeg ønsker jo etniske franskmenn, canadiere, briter, skotter, irer, amerikanere velkommen. Er det de som står for brorparten av det negative jeg nevner? Nei, selvsagt ikke.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:51 
Avlogget

Kire skrev:
Innvandringen har ikke beriket

Skrev du. Jeg lister opp noen av de største innvandringsgruppene, ergo må det være de du tenker på.
Men, jeg kjenner egentlig at jeg blir litt lettet - du vriuket som sagt litt skalig og velinformert om Peak oil og konsekvenser, men nå viser du en kunnskapsløshet som sikkert er tilsvarende der. Med andre ord, er det ikke så fælt som du vil ha det til, utenfor hodet dit.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 13:55 
Avlogget

Jeg peker kun på den ikke-vestlige, ikke-europeiske innvandringen. Det er den som står for nær sagt alle negative effekter. Det er den som blir permanent fordi vi på død og liv skal gi alle av dem statsborgerskap.

Merkelig at du er pro-innvandring når du ellers har skjønt hvor lite bærekraftig vekst er. Tenk over hvilke materiale goder hver nye borger i Norge gjør krav på.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support