Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Aug 2018, 12:41

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Des 2012, 06:08 
Avlogget

Interessant. Tror på reinkarnasjon selv, men har aldri tenkt på det som en grunn til å ikke få barn :)
Tvert i mot tror jeg vi alle sammen hører sammen. :)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Des 2012, 15:00 
Avlogget

Jeg har allerede begynte å prate med min større sønn (12) om at verden vi kjenner nå ville være ganske annerledes når han blir voksen. Fokuserer mest på historiefakta og vil vise at det har skjedd flerer ganger at veldig avanserte sivilisasjoner falt pga. menneskets korttenkte perspektiver. Roma er jo den beste eksempel fordi det er det vår europeisk sivilisasjon er bygd på men det finnes andre eksempler andre steder.

Siden jeg er ateist, har jeg ingen forhold til den kristne eskatologi som er levebrødet for Adventister eller Jehovas vitner og andre messianiske religioner, tror heller ikke på Nostradamus eller Mayaene. Mest interessant med Mayaene er at de var også et avansert sivilisasjon og ble nesten plutselig totalt utryddet uten at de kunne ha den minste antydningen at det skulle skje.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2013, 17:11 
Avlogget

Fikk for en ukes tid tilbake med meg et par poser av dette her med meg hjem fra butikken...
http://www.axa.no/Vara-produkter/Pasta/havregrot/

I dag sjekket jeg prisen på varen. 95 kroner kiloen! :shock: :o :roll: En kan jo få nesten ti kilo havregryn til den prisen!
Er virkelig det norske folk så ute avstand til å lage mat selv at de må kjøpe porsjonspakker med ferdig grøt som det bare er å varme opp?

Jeg skal ikke skryte på meg å være den flinkeste kokken, min far er langt bedre. Men jeg er pinadø glad for det han har lært meg (og for så vidt min mor) om matlaging, for ikke å snakke om det jeg lærte på skolen (som heldigvis hadde mer matlaging enn vanlig skole) slik at jeg i dag er i stand til å bruke mindre penger på å kjøpe råvarer og lage mat selv! Og jeg håper at de som er foreldre/er forbilder for barn kan lære dem såpass til kokekunst at de kan gjøre det samme. Noen scenarioer og preppe for er mer eller mindre sannsynlige, men jeg garanterer at det å lage mat kommer til å være en del av fremtiden! :D

Om da ikke den berømte pillen og pulveret tar over da...

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2013, 12:48 
Avlogget

Ville oppfordret mine egne barn (hvis jeg hadde hatt barn da altså) til å ta villmarksknappen. I håp om at de kom seg bort fra TV-en og ut i skog og mark. :)
http://www.villmarksknappen.com/

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2013, 12:57 
Avlogget

Vel, mine barn er nok litt for unge til å få vite for mye om hvorfor jeg prepper. Barn har en livlig fantasi, og sier vi for mye er jeg redd det hele vil eskalere ut av kontroll. Men di vet vi legger av mat og vann, og hvor dette er lagret. Slik at om noe skulle skje, og jeg ikke er lengre så kan dem finne mat & vann og få hjelp fra naboer mm...

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mar 2014, 21:38 
Avlogget
Brukerens avatar

ble positivt overrasket og lykkelig å få vite at speideren i vårt nærområdet er startet opp igjen.
Nå er det bare å håpe at det holdes i live til mine barn blir store nok til å bli med.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mar 2014, 22:00 
Avlogget

Kult - håper på spedier gruppe for snoppen vår også:D

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2014, 14:36 
Avlogget

Veldig lenge siden sist innlegg her, men henger meg på :D

Første steg er nok det faktum at vi kun søkte på friluftsbarnehage hvor de bruker
den største tiden utendørs, og har mye mer fokus på det å holde på i naturen og
de får faktisk lov å bruke kniv når de kommer i ok alder! :D

Ikke noe EU sand her i gårn.

Ellers så blir det å innvolvere de i det meste av aktivitetene vi holder på med.
Skal etterhvert sette opp en grønnsakshage og prøve oss ut med det. Noe de Selvfølgelig
blir innvolvert i.
Også fisking og mange turer i natur og fjell gir også mange nevenyttige utfordringer.

Men noe Stockpiling og fortellinger om dommedag holder jeg de utenfor, heller ta det på
sparket om noe skjer.

Er nok bekymringer for de små om man ikke skal inprente unødvendig noia som kan utvikle seg
til å bli mer heft enn nødvendig om verden skulle forandre seg.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2014, 22:13 
Avlogget

JKHoem skrev:
Ellers så blir det å innvolvere de i det meste av aktivitetene vi holder på med.
Skal etterhvert sette opp en grønnsakshage og prøve oss ut med det. Noe de Selvfølgelig
blir innvolvert i.
Også fisking og mange turer i natur og fjell gir også mange nevenyttige utfordringer.

Men noe Stockpiling og fortellinger om dommedag holder jeg de utenfor, heller ta det på
sparket om noe skjer.

Er nok bekymringer for de små om man ikke skal inprente unødvendig noia som kan utvikle seg
til å bli mer heft enn nødvendig om verden skulle forandre seg.
Det er jeg hjertens enig med deg i. Verden er ille nok om barna ikke skal bli pådyttet den slags bekymringer også. Dessuten kan jeg jo ta feil.... Nei, la barna være barn, og barn elsker å lære og mestre. Det får holde.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: