Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Nov 2018, 15:08

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jo flere vi er sammen...
InnleggSkrevet: 16 Aug 2012, 18:04 
Avlogget

Hei alle sammen.Er ganske ny her inne men glad for at jeg fant denne siden.Har fått mange gode ideer fra dere alle.Er fra Kristiansand og har ikke preppet mer enn 2-3mnd. :P Prøver blant annet å forberede meg på strømbrudd osv.De skriver at det kommer en solstorm som kan gi strømbrudd og at det er et spørsmål om når og ikke hvis.Hva tror dere? :D

Topp

InnleggSkrevet: 16 Aug 2012, 19:23 
Avlogget
Brukerens avatar

Velkommen til forumet Lilla og Preppern! Ta gjerne en tur innom her viewtopic.php?f=3&t=10

Solstorm er en mulighet ja, samme effekten kan komme fra en atombombe i atmosfæren. Dette kalles EMP (Electromagnetic pulse). Men kanskje ikke på toppen av prioritetslista for alle.

Bra at vi blir flere og flere selv om ikke alle poster mye. Jeg for eksempel, er ofte inne og leser, men det er ikke alltid så mye jeg kan bidra med.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Aug 2012, 13:44 
Avlogget

Eg har tenkt litt på dette med solstorm. Eg tror ikke det blir en langvarig problem, men noen dager med kaos kan det bli før alt ødelagt elektrsik utstyr er skiftet ut. Da har eg lurt på om det er en fordel å ha noe penger i kontanter liggende. Hvis en solstorm kommer (som det er spådd),så vil jo alt el. utstyr stoppe. Hva med minibanker og kredittkort da? Nesten all handel idag foregår med "plastikk". Uten fungerende teleutstyr vil vi ikke kunne handle! Som sagt tror ikke eg at det ville være langvarigt, men det vil bli kaos når det skjer. Er det noen andre som har meninger om dette?

Topp

InnleggSkrevet: 26 Aug 2012, 19:17 
Avlogget

Har tenkt på det samme og har valgt å ha litt kontanter.Vi vet ikke hvor lenge det varer.Skulle ønske jeg viste hvordan jeg kunne redde mobilen,dataen osv.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Aug 2012, 19:41 
Avlogget

Lurer litt på dette med solstormer ja, men i første omgang lurer jeg på hvorfor dere bruker akkurat denne tråden til dette temaet? Det er vel best egnet for en annen tråd? Blir mye enklere og finne frem slik også, jeg vil dra frem et eksempel på en veldig nyttig, veeldig rotete tråd fra et annet forum:http://www.survivalistboards.com/showthread.php?t=197050

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2012, 17:41 
Avlogget

Kristiansand her, så søringer er velkommen til å ta kontakt! :)

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2012, 21:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Bor i Trondheim, tar gjerne en kaffe for å prate prepping. :)

Topp

InnleggSkrevet: 23 Sep 2012, 20:37 
Avlogget

Så langt... Nærmest nettveninnen

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2012, 16:46 
Avlogget

Hei alle,

Jeg er ny her på forumet, og er en meget entusiastisk prepper og survivalist. Har tenkt ut en rekke scenarioer og har en del utstyr/forsyninger, men har mange svake punkter som jeg ser frem til å lære om :) Har mange spørsmål nå i forhold til svake punkter, spesielt med tanke på økonomi, bosted, jobb, evnen til å kunne dyrke egen mat, og forberedelse mot kjemisk/biologisk krigføring/ ulykker.. Jeg poster spørsmålene når de faller inn i hodet mitt etterhvert! Noen som er "eksperter" i forhold til disse temaene? Jeg vet at jeg er i en lite gunstig situasjon bostedsmessig da jeg bor i en leilighet.

Jeg bor i Oslo-området. Jeg pleier å teste utstyret mitt her i Sørmarka og Østmarka. Jeg er med på alt fra en kaffe og øl, til å sitte rundt et bål sammen og diskutere prepping ute i marka en natt eller to. Ellers er alle velkomne til å komme på besøk, og jeg kan besøke. Er ivrig etter å treffe likesinnede omkring prepping, da jeg ser altfor få folk i Norge bry seg om dette i slike tider som nå når det er så viktig. Det er nesten skremmende..

Ser frem til å bli kjent med dere!

"People don't care how much you know until they know how much you care"

*Compassion and being the change is especially important in uncertain times*

Sist endret av RelocatoreX den 30 Sep 2012, 10:23, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2012, 19:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvis det er noen i nord-trøndelag som er med på en kaffe/øl/saft/brus/te så er vi veldig gjerne med på det! Hadde vært forfriskende å møte likesinnede :) (det var ikke menigen at det skulle rime... :lol: )

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2012, 22:07 
Avlogget

hvor langt nord da I Midtens rike da?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2012, 23:46 
Avlogget

Befinner meg i skrivende stund hjemme til Crusoe, og siden han befinner seg et godt stykke sør for meg, er det ikke noe stort problem for meg og stikke innom Oslo en eller annen gang i løpet av den kommende uken hvis det er interesse for å møte der. Ellers så får kommer jeg til å ta meg en tur inn til Trondheim i løpet av et par helger tenker jeg, hvis noen har lyst til å møtes der.

Hvis det skulle vise seg at Crusoe er den kannibalen han er sier han er, så håper jeg dere ikke lar dere avskrekke fra og møte andre preppere, og så vet dere jo hvor dere kan lete etter meg om jeg ikke gir lyd fra meg igjen. ;) :mrgreen:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2012, 11:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Filbert skrev:
hvor langt nord da I Midtens rike da?

Går ut i fra det er meg du spør?:) langt nok nord til at det tar en halvtime med båt til Nordland og rundt fem timer med bil til Trondheim :)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2012, 15:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Frøyatro skrev:
Ellers så får kommer jeg til å ta meg en tur inn til Trondheim i løpet av et par helger tenker jeg, hvis noen har lyst til å møtes der.

Jeg er gjerne med på en kaffe i Trondheimen! :)

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 01:10 
Avlogget

Har nå hatt Frøyatro på besøk noen dager. Siden han er minst like hyggelig og sympatisk IRL som han fremstår på nettet, og er såpass skrinn at han bør fetes opp, så beholder jeg han litt til :lol:

Fra spøk til revolver: har hatt noen hyggelige dager, men i morgen drar vi på tur sammen. Uten soffaputer og tv får vi sansynligvis muligheten til å lære hverandre og kjenne bedre. Gruer meg ikke, virker som en kar man kan stole på. (akkurat nå sover han godt, han har uttrykt at han vil sove lett her med mine kanibaltendenser, men jeg har tilbragt store deler av siste time med å sitte ved siden av han med en svær kniv og kappet purre :shock: Hadde han vært tykkere, så hadde han havnet i dehydratoren sammen med purra 8-) )

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support