Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 14 Des 2018, 22:27

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jo flere vi er sammen...
InnleggSkrevet: 15 Aug 2014, 18:20 
Avlogget

ItsMe skrev:
Burde fått opp egne undergrupper med regioner så det hadde vært lettere å komme i kontakt med andre rundt seg. Nå er det desverre regelrett for vannskelig. :?

Jeg lagde ett til meg selv med oversikt over hvor samtlige holder til. Ikke mange fra sørlandet da :)

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 10:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Har så lyst å hive meg uti det og rope kom, kom. Men er fortsatt litt usikker og driver så langt ikke med no radio heller.
Men jeg har registert at det ikke er nevnt noe om vestfoldområdet enda?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 11:36 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg vil bare minne om at de som er aktive medlemmer kan be om tilgang til det regionale forumet som står dem nærmest. Da får man enklere(?) kontakt med folk i samme område. Det er foreløpig ganske få av de aktive som har bedt om slik tilgang.

De som for en uke siden hadde fem eller fler innlegg og hadde vært pålogget i løpet av det siste året, er alle automatisk gitt status "Aktiv medlem". Dersom dere er usikre på om dette gjelder dere, så er det enkelt å finne det ut. Logg inn, sjekk om du kan se følgende forum under "Bushcraft":

"Regionale forum" med følgende underforum: Borgarting, Eidsivating, Agder, Gulating, Frostating, Hålogaland
Og bonusforumene:
"Humor med overlevelse-/preppertilsnitt"
"Rollespill og fiction"
"Løst og fast"

Dersom du kan se disse sender dere en PM til Hugin og forteller hvilket av underforumene dere vil bli med i.

Om du ikke er "Aktivt medlem" kan du fram til nyttår be om dette straks du har postet 5 innlegg. Fra nyttår vil dette økes til 10 innlegg. For å fortsatt beholde statusen "Aktiv medlem", må man i forgående tremånedersperiode(kvartal) ha postet minst 10 innlegg. Dette går automatisk. Om man mister denne statusen, trenger man ikke vente til neste kvartalsgjennomgang for å få den tilbake. Da er det bare å poste sine 10 innlegg og sende en PM til Hugin og be om oppgradering.

Men innleggene må ha en substans i seg. Det nytter ikke å bare poste innlegg av typen "+1, tommel opp, enig med siste taler" osv. Innlegg som teller må ha litt substans i seg. Men ta det med ro - det er ingen grunn til å få prestasjonsangst her! Ja, og så teller selvfølgelig innlegg i "Løst og fast" som er et off-topicforum, ikke med i disse 10 innleggene.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 14:44 
Avlogget
Brukerens avatar

Se det ja, merker at jeg ikke har vært innom på en stund. :D

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 17:40 
Avlogget
Brukerens avatar

Vil det bli 5 nye innlegg per år?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 17:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Fiskeren873 skrev:
Vil det bli 5 nye innlegg per år?

Bamse Brakar skrev:
For å fortsatt beholde statusen "Aktiv medlem", må man i forgående tremånedersperiode(kvartal) ha postet minst 10 innlegg. Dette går automatisk. Om man mister denne statusen, trenger man ikke vente til neste kvartalsgjennomgang for å få den tilbake. Da er det bare å poste sine 10 innlegg og sende en PM til Hugin og be om oppgradering.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 17:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Det jeg mente, var om det blir lagt på f.eks 5, 10, 15, 20 osv?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 18:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Da forstår jeg hva du lurer på. Nei, vi har bare lagt lista meget lavt nå i oppstarten. Det er ingen som helst planer nå om å øke til mer enn 10 innlegg senere.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 18:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Åj skjønner :)

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 19:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Hehe. Kremt.. :roll: *Klør seg i det innbilte skjegget på haka og flirer* har da plaga bamse litt og klart å registrer seg på to regionale forum. :D Så kommer til å hoppe litt frem å tilbake der. Så blir dere forvirra så spør om jeg har sjekka hvilket jeg er inne på å skriver på. Fra en lettere distré kløne.
Men lover å ikke lese for fort på ting fremover . :D

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 21:14 
Avlogget
Brukerens avatar

Lovise skrev:
Hehe. Kremt.. :roll: *Klør seg i det innbilte skjegget på haka og flirer* har da plaga bamse litt og klart å registrer seg på to regionale forum. :D Så kommer til å hoppe litt frem å tilbake der. Så blir dere forvirra så spør om jeg har sjekka hvilket jeg er inne på å skriver på. Fra en lettere distré kløne.

Fortvil ikke! Takket være den feilen fant jeg ut hvor i admin.labyrinten jeg skulle gå for å rette opp dette. Nå er det ordnet slik at du er knyttet opp mot det ene riktige forumet som alle de andre. :D

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2014, 00:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Bamse Brakar skrev:
Lovise skrev:

Fortvil ikke! Takket være den feilen fant jeg ut hvor i admin.labyrinten jeg skulle gå for å rette opp dette. Nå er det ordnet slik at du er knyttet opp mot det ene riktige forumet som alle de andre. :D

Takker og neier :D
De som rakk å bli litt kjent m mine hjemlige detaljer på borgarting må bare varsle hvis det er no. ;)
Og er nå å finne på Agder forumet.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2015, 00:10 
Avlogget

Ny på dette feltet og ser at tråden er gammel men prøver for det.

Jeg tror på at preppere bør danne en gruppe på vær sin den av lande. Og man burde tenke på hva en kan bidra med. Som meg jeg er så og si en altmuligmann og jeger. Bor like uten for Oslo.

Kunne tenkt meg og komme i kontakt med andre preppere. Og først av alt ta noen pils og høre hva andre har av tanker og kansje et samarbeid. Styrken er og være "manne" sterke. Noen med samme tanker?

Topp

InnleggSkrevet: 03 Sep 2015, 12:08 
Avlogget

Har akkurat de samme tankene :)
Men alle bor for langt unna x)
Lite action på Frostating for tiden :(

Topp

InnleggSkrevet: 04 Sep 2015, 11:26 
Avlogget

Det er tidvis utstrakt kontakt mellom forumsmedlemmer. Men det handler om tillit og og vennskap bygget opp over tid. Og det eikek alltid slik at aslik kontat blir publisert åpent her å forumet. Men nettverking er jo bra

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support