Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 15 Aug 2018, 21:37

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Jo flere vi er sammen...
InnleggSkrevet: 31 Jan 2014, 20:54 
Avlogget

Har rett og slett ikke hatt tid til sjekke det ut enda en gang.. men takk for sparket bak

Topp

InnleggSkrevet: 02 Feb 2014, 12:06 
Avlogget
Brukerens avatar

GeBe skrev:
Preppere i Trondheim / omegn....kaffe og prepperprat en dag ???

Er ikke ofte i byen, men kan gi en pling en gang jeg har tid :)

Det gjelder for dere andre i området også.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Feb 2014, 17:21 
Avlogget

Hallo godtfolk
Søker etter andre preppere/selvbergere og frilufts folk fra innlandet for å øke bekjentskaps krets, utveksle erfaringer og kunnskap. Mine tenkte scenarier er økonomisk samfunns kollaps pga økonomiske kriser. Og ett annet er ett massivt cyber angrep som resulterer i strømbrudd som vil vare i mange uker eller måneder. Er det andre som tenker i nokså like baner som meg så send en melding i innboksen min. Greit å ikke avsløre for mye her i åpent fora.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Feb 2014, 19:56 
Avlogget

Søker andre preppere i Fredrikstad området. Dyrke grønnsaker, kriselager av mat, fiske etc er ting jeg er opptatt av. Styrke i samhold og utveksling av erfaringer.

Er jeg og dama hittil, amatør preppere som akkurat har begynt å tenke i disse baner.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Feb 2014, 10:25 
Avlogget

Det høres fornuftig ut, hvor lenge har dere hatt en prepper tanke? Jeg har selv alltid hatt en liten prepper tanke i større eller mindre grad. Men kom ikke igang vil jeg si før etter dagmar. Den stormen lærte jeg mye av, hva har fått dere til å tenke på prepping?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Feb 2014, 11:36 
Avlogget

jeg tror jeg har det i bakhuet siden ungdomskolen... husker jeg snakket med en kompis om vi burde lage oss et hemmelig matlager og greier... Har ellers reist en del og bodd i fler andre land både sivilt og militært og sett hvor skjør den velstandsboblen vi lever i er... så det har vokst frem over tid. Men det er nok først og fremst i de siste årene jeg har blit litt mer systematisk og målrettet. Og da ender det opp med at det er økonomiske nedgangstider, ekstremvær og slikt jeg syns det er greit å være forberedt på. Jo mer jeg setter meg inn i ting, jo mindre bekymret for selve sombieinvasjonen blir jeg.
Er nok forstatt bedre å trene litt, sørge for godt tannstell og ha litt ekstra cash npå bok og i huset...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Feb 2014, 12:26 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg tror nok jeg har hatt det med i bagasjen fra jeg var liten, men jeg tror det var en nestenulykke med bilen som utløste tanken om at man kan bli rammet. (Holdt på å ende i en islagt sjø med kone og barn i bilen. Overlevelsestiden under vann i minusgrader er ca. 4 sekunder, så det hadde vært en tragisk dødsulykke, om det ikke var autovern akkurat der.)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2014, 11:05 
Avlogget

Jeg har siden militæret / infanteriet verneplikt + 3 rep vært mye på fjellet i alle år. Natur opplevelse og sportfiske. Er 40 + nå. Så har opplevd opptil uker med lite mat og alltid hatt en BOB uten å kalle det BOB. Selv på dagsturer har den lille sekken siste 15 årene inneholdt pressenning, tau og krisemat til en uke i en knipe. Har også familie nordpå som har opplevd krig og mangel på det meste i lange tider. Lært mye av de gamle om oppvekst i trange kår.

Ser jo tegn til at ting KAN gå til h....te limelig fort i vårt samfunn. Så dyrke grønnsaker og ha ett kriselager langtids holdbar mat er en billig forsikring og artig å holde på med. Driver også å prepper litt fiske utstyr, garn og teiner , samt vedlikeholder jaktevnen med lerdue skyting. Men jakter selv ikke aktivt.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Feb 2014, 14:45 
Avlogget

He he jeg og har så lenge jeg kan huske hatt en sekk med det aller nødvendigste. Men den har jo endret seg med alderen for å si det mildt. Er ikke like viktig med den kuleste lekebilen som når jeg var liten. Da besto det som dere kaller bob av en liten kniv, noe fiskeutstyr og favoritt bila mine he he.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mar 2014, 17:46 
Avlogget
Brukerens avatar

Gullars skrev:
Nå som vi har fått en del flere medlemmer vil jeg spørre om det er noen som bor i nærheten, eller 1-2 timer unna Geilo?

Jeg er en del på familiens hytte. Gi meg en lyd!

Jeg bor 20 min unna Geilo, i Skurdalen om det er til hjelp.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mar 2014, 18:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Er 16?år og bor i nærheten av Geilo. Kan møte andre de fleste steder på østlandet. Liker tanken på felles møtested. Har også lyst til å bli med på turer med dere andre prepperere (Draugejeger?). Er såvidt begynt å preppe, så tar imot tips. Gullars møter deg gjerne på Geilo om du er oppover.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mar 2014, 23:06 
Avlogget

Ingen i fra Finnmark her inne? :(

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jul 2014, 23:43 
Avlogget
Brukerens avatar

Burde nesten hatt et kart med regioner, og hvor brukerne her holder til :P

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2014, 01:52 
Avlogget

Burde fått opp egne undergrupper med regioner så det hadde vært lettere å komme i kontakt med andre rundt seg. Nå er det desverre regelrett for vannskelig. :?

---> SYOTOS. <---

Topp

InnleggSkrevet: 15 Aug 2014, 16:18 
Avlogget

Vi er fra Halden, starten av 30'åra, har barn og søker etter preppere i nærområde, vi er relativ nye i "gamet".
Men skjønner behovet for å ha et nettverket vi kan kontakte når behovet melder seg.

Send oss gjærne en mail/pm så kan vi snakkes nærmere for å se om vi til slutt kan møtes.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 202 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support