Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Mai 2018, 18:37

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Apr 2016, 06:46 
Avlogget
Brukerens avatar

Innslaget er bare tilgjengelig på nett i en uke. Det aktuelle innslaget finner du ca 23 min ut i sendingen (vel 16:50 min før slutt). Link: http://www.svtplay.se/video/7550858/akt ... -apr-21-00

Dette er et sjeldent edruelig innslag om prepping, preppere og behovet for det noen av oss driver med. Kan det være at prepping er i ferd med å bli stuerent? Nå er dette fra Sverige, og både dette innslaget og andre ting gjør at jeg tror prepping står langt sterkere i Sverige enn her hjemme. Men vi kommer nok til å dilte etter svenskene etter hvert. For øvrig kan dere legge merke til hva de kaller dette: Prepping og preppere. Det er nok den betegnelsen som har vunnet språkkampen. Survivalist er ut, selvberger er noe langt mer og etter min mening ekstremt og selvsentrert. Men det er en annen historie.

Siden programmet bare ligger ute i en uke hadde det vært fint om noen av dere hadde kunnet laget et opptak og gjort det tilgjengelig på nett. Noen som har det nødvendige utstyret og programvaren?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2016, 08:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Har ikke sett innslaget enda, men vil bare forsiktig nevne at opptak og tilgjengeliggjøring på nett kan være en form for "pirat"-virksomhet. Personlig har jeg ingen motforestillinger, men synes det må være ok å peke på problemstillingen.

Legger man det ut på youtube er vil ikke risikoen større enn at det bare blir fjernet. :idea: Selv har jeg ikke tid/kunnskap til dette nå.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2016, 17:00 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, du sier virkelig noe der. Copyright skal man ta på alvor! Det jeg tenkte på var at SVT2 tydeligvis ikke synes det er verdt å la sitt egenproduserte aktualitetsprogram ligge mer enn en uke ute på nett - og da kan jeg ikke skjønne at de skulle ha noe i mot at andre gjør det for dem ETTER disse sju dagene. Men det er nok best å være på den sikre siden, altså be om lov først.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2016, 14:59 
Avlogget

Takk for tipset BB! Har sett innlegget og syns det var veldig bra.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2016, 22:02 
Avlogget

Ja, fint med edruelig vinkling i stedet for fokuseringen på nutcases som lærer barna sine at man skal skyte zombier i hodet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: