Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Okt 2018, 21:54

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 13 Feb 2017, 10:43 
Avlogget

Gullars skrev:
Uten å høres ut som en party pooper, men på dette tidspunktet burde men kanskje ha det meste lagret av de elementære? Derfor slipper vi panikk kjøpene.

Drivstoff til generator og kjøre klar sikring av heimen. Er jo kanskje best. Samt å samle familien og gå igjennom hvordan ting blir de neste ukene.

Vet ikke helt om jeg vil at samtilige naboer skal se " Mr Crazy " komme med tilhenger med forsyninger. Panikk i blikket og fråden om munnen! :D

Enig med deg! En forsterka ukeshandel er nok innafor uten at naboene lukter lunta.. Drivstoff til kjøretøy og aggregater, supplering av ammo og evt forbruksmateriell som det fins lite av på lager hadde nok stått på lista mi. Samt sikring av tilstrekkelig vann i heimen.
Få samlet troppene (familie og venner man har med i wolfpack'en) og fordel ansvar og oppgaver. Sikring av hus og hjem får førstepri.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2018, 11:29 
Avlogget

Om jeg hadde 48 timer og 40000, så hadde nok blitt noen høner og utstyr til en hønsegård ellers vie det bli brukt endel til frø. Vinmonopolet hadde også stått langt opp på lista for innkjøp av mere sprit. Ellers så ville jeg passet på å kjøpe endel garn slik at min mor kunne strikket både ullklær, kluter og hygiene produkter.

Litt of topic.
Trenger ikke gjær, kan lage en bløtt deig å sette den varmt og åpent så vil den surgjere i løpet av 1 - 2 døgn. Fugerer veldig fint og blir gode brød. Eventuelt så kan også bakepulver og natron brukes tar mye mindre plass og kan lagres MYE lengre.

Uansett lykke til.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support