Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Des 2018, 13:26

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nettverk
InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 00:02 
Avlogget

Jeg tenker at det som man ønsker er privat, det blir privat. Jeg tror at man raskt enten finner eller ikke finner tonen i alle fall. Jeg blir nok av noen sett på som en raring som tenker i disse baner. Men det er fryktelig praktisk om det blir litt trasige tider :)

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 00:08 
Avlogget

Mr I skrev:
Kan ett tips være å bruke #norsksurvivalforum kanal som finnes på icq?
Her er vi anonyme samtidig som chat går raskt unna.

Ville ikke mine villeste drømmer brukt ICQ som kanal for informasjon.... da kan vi like godt møtes på Fisketorget og stå og skrike til hverandre...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 00:33 
Avlogget

Filbert skrev:
Mr I skrev:

Ville ikke mine villeste drømmer brukt ICQ som kanal for informasjon.... da kan vi like godt møtes på Fisketorget og stå og skrike til hverandre...

Det var din mening da :) Godt at alle er forskjellige :)

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 07:38 
Avlogget

Mr I skrev:
Filbert skrev:
Mr I skrev:

Det var din mening da :) Godt at alle er forskjellige :)

Ikke mye trygg; ICQ...

Jeg hadde en konto der siden starten i hine dager - 191946 var nummeret... Plutselig var ikke jeg meg lenger, men en russer... Da jeg konfronterte han med at det var min konto, ble han dritsur, og sa at dette nummeret hadde han betalt i dyre dommer for, og at jeg kunne bare dra til he***...

Mulig ting har endret seg litt der da...

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 08:35 
Avlogget

Jeg trudde de regionale gruppene skulle hjelpe oss med å danne nettverk... Jeg personlig ser ikke helt behovet for en "prepper partner" i nord Norge, hyggelig med kjennskap i nord Norge da :)

Jeg synes også de regionale gruppene har litt store områder å omfavne, men det har vel sin naturlige årsaker da vi faktisk ikke er så mange som er like aktive/utt gående som vi her på forumet er, tok en stund før jeg registrerte meg.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 10:30 
Avlogget

Jeg opplever den gruppen jeg er med i som litt passiv... og jeg aner ikke hvor mange som er der heller. så det er kanskje nesten bare meg :D

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2015, 19:38 
Avlogget

Team M skrev:
Jeg trudde de regionale gruppene skulle hjelpe oss med å danne nettverk... Jeg personlig ser ikke helt behovet for en "prepper partner" i nord Norge, hyggelig med kjennskap i nord Norge da :)

Jeg synes også de regionale gruppene har litt store områder å omfavne, men det har vel sin naturlige årsaker da vi faktisk ikke er så mange som er like aktive/utt gående som vi her på forumet er, tok en stund før jeg registrerte meg.

er ok litt med at vi er et langstrakt land og lite folk :-)
er selv i frodt. men siden ingen ennå har gitt utrykk for å være i samme fylke, så står jeg ennå alene i området.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jan 2015, 08:36 
Avlogget

Nettverk bygges opp over tid, med tillit og felles tilnærminger. Vi er er heller ikke så mange på forumet, tross alt. Så skal man ha seg et nettverk er det egenjobbing som må til. Å forvente at forumet leverer noe av seg selv er litt i overkant.

J

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jan 2015, 10:08 
Avlogget

Egen jobbing / rekruttering tror jeg er et bra dekkende ord... Vi må se ann de rundt oss, om hvem vi ønsker å verre sammen med I tja 1 mnd sammenheng og klarer man det med den personen så er det vel en mulighet for å begynne å snakke litt... Jeg har blitt litt overrasket over hvem som er prepper :)
Mitt største "problem" er at jeg mener mine løsninger er best (selvfølgelig). Og motparten likeledes. Og da havner man lett i en drakamp over hva som er best... og da blir det fort vanskelig å få til et bindende samarbeid.
(Skal nevnes at jeg har jo personer som jeg ikke er i dra kamp med :) )

Skal man danne et nettverk så bør man tenke på hvordan nettverk man ønsker...

Et nettverk man ønsker å dele informasjon og bytte tjenester med I en SHTF situasjon?
Et nettverk som møtes og danner et felles forsvar, men lever innad som selvstendige? (Da kreves det jo at det er BOL som har beliggenhet like i nærheten av hverandre...)
Et nettverk som møtes og bor i samme hus/BOL? (Hvem blir da øverstkommanderende/ord deler? Hvem har ansvar for hva? Hvordan vet man at makker ikke snakker ute på byen om alt og hvor dere gjør hva?)

Er ikke lett dette her :)

Jeg personlig er på jakt etter et alternativ der vi deler informasjon og bytte tjenester, og gjerne at vi gjør "oppdrag" i fellesskap. Og går ene plassen tapt, kan man samles hos makker... men da igjen er vi på et hiraki system, for vi er flokk dyr og da vil det alltid være en alpha...

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jan 2015, 12:14 
Avlogget

Det høres jo egentlig veldig lett ut det der. Om man må forlate sin base for å være hos en felles prepper, så er det så klart den som har basen som bestemmer hvordan ting foregår der. Om noen som da kommer dit ikke trives med reglene og planene er det jo bare å forlate stedet :D

Ellers støtter jeg den med å dele tjenester og kunnskap.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jan 2015, 16:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Team M skrev:

Mr I skrev:
Jeg opplever den gruppen jeg er med i som litt passiv... og jeg aner ikke hvor mange som er der heller. så det er kanskje nesten bare meg :D
JKHoem skrev:
er ok litt med at vi er et langstrakt land og lite folk :-)
er selv i frodt. men siden ingen ennå har gitt utrykk for å være i samme fylke, så står jeg ennå alene i området.

De regionale gruppene ble dannet fordi det gjennom lengre tid har vært ytret et ønske om slike grupper i en eller annen form. Det vi kan håpe er at det vil være lettere å åpne opp for hverandre i en slik setting. Og da ikke bare for å danne preppernettverk, men kanskje også for å diskutere lokale/regionale saker.

Det er svært variert aktivitet i de forskjellige gruppene. Størrelsen har vi diskutert opp og ned tidligere. De er store, men vi er få som det blir nevnt. Så jeg tror i alle fall ikke de bør være mindre. Aktiviteten blir neppe noe større av at vi blir spredt på enda flere. Men om de blir større kan man spørre om hva som er vitsen med dem. De er tross alt bare seks i tallet. Det er også slik at langt fra alle som har mulighet for å be om tilgang til en av dem, har gjort det. Og jeg tror heller ikke alle har postet i sine grupper enda – uten at jeg har sjekket det i detalj.

Mitt råd til dem som ønsker å bruke disse gruppene slik de er tenkt, er å være tålmodige. Ting tar tid, spesielt når vi tross alt er et lite internettfora med medlemmer spredt ut over et stort land. Og det som kanskje gjør dette ekstra vanskelig er den skepsisen til å “vise seg fram” vi ser ikke bare hos oss, men også i alle de utenlandske forumene jeg har vært innom. Mitt inntrykk er at det store flertallet ønsker å holde for seg selv at de er preppere. Og det er nok svært mange grunner til det, ikke bare en frykt for å bli ranet i en krisesituasjon.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support