Hei godtfolk. Gutt i 30-årene her. Jeg bor på Oslo Vest i leilighet, siv.økonom med samboer.
Hva har jeg? jeg har en godt betalt jobb innen IT og eier leilighet, bil, fond, aksjer aktiva, you name it.
Hva er det jeg ikke har? Handy? NEI. Kan så vidt skru inn en skrue uten å ødelegge noe. Kan fint lite om selvforskyning, jakt, og generelt alt som det diskuteres her.
Hva gjør jeg her hvor "alle" bor i ett hus på landet og kan en haug praktiske ting? Tja, foreløpig har jeg bare spionert men det er jo høflig å gjøre seg til kjenne.
Jeg har plukket opp en del tips her og prøver samtidig å øke min egen kunnskap om alt dette som jeg aldri har brydd meg ett sekund om før.
Nå driver jeg bla. med dehydrering av forskjellige matvarer, tester noe jeg har funnet her, samt noen egne oppskrifter. Bla kjøtt, frukt og sopp.
Videre har jeg gått til innkjøp av kvalitetsturutstyr som er pakket klart. Turstøvler som er inngått, ull, skall- flis osv.
Jeg har altså en del ting som er fint og flott nå, men har absolutt ikke det som betyr noe om mine nåværende kompetanse og verdier blir verdiløse. Så planen er å lese, lære, stille spørsmål og dele egne erfaringer på hva JEG gjør for å ikke daue av sult om de ansatte på matbutikken streiker.