Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Nov 2017, 21:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 10 Mar 2014, 23:46 
Avlogget

Jeg tror vel det viktigste man kan gjøre, er å innse at mamma stat ikke alltid vil kunne være der og passe på oss. Og handle ut i fra hva man selv syns er en god vei.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Des 2014, 20:53 
Avlogget

Draugjeger skrev:
det er også mulig at vi kommer til å se større arbeidsløshet, og dermed mindre bemanningsproblemer i lavtlønnsyrker, som feks. hjelpepleiere. mulig det tar noe av støyten for eldrebølgen.

I know, necropost. Men det måtte sies:
Problemet i helsesektoren er ikke at folk ikke VIL ha jobb, men at kommunene ikke VIL ansette flere. I hvertfall er det slik her i sør.
Kona, og flere andre jeg kjenner som jobber som hjelpepleiere/helsefagarbeidere har måttet jobbe i vikariater i flere år før de til slutt fikk tilbud (etter å først mase og derettter gå via fagforening og kreve) en fast deltidsstilling som ikke tilsvarer hvor mye de ØNSKER å jobbe, så den faste stillingen (hvem i ------- får seg til å gi noen en stilling på 54,37% forresten) må spes på med ekstravakter hver gang disse blir tilgjengelige, og DERFOR er det lite folk som søker seg til lavtlønnsyrker i helsevesenet.
*Rant over :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2014, 02:56 
Avlogget

Det er et ganske viktig poeng du påpeker der Nightcrawler. Jeg jobber som sagt selv i helsevesenet og merker at det er ikke spesielt attraktivt å arbeide for en arbeidsgiver(kommunen) som aldri lar n få noe lønnstillegg for alt det arbeidet man faktisk gjør. Det er i tillegg ugunstige arbeidstider, lite fleksibilitet og mye arbeid man må gjøre på lite tid. (nå snakker jeg generelt). Det effektiviseres og sykepleiere, helsepersonell løper fra en pasient til neste. Det er jo ikke slik man ønsker at arbeidshverdagen skal være. Og det er blant annet derfor at det mangler en del innen helsesektoren tror jeg. Det er ganske komisk at politikere på den ene siden sier at de trenger mye helsepersonell, men strategisk glemmer å nevne at det er en hederlig innsats til luselønn. Jeg holder på å søke alternative arbeidsplasser utenfor helsesektoren. Vi får se hva som skjer :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: