Finn.no er en utrolig bra greie for småbarnsforeldre med aktive knøtt. Kjenner mange som kjøper brukte klær/sko i god kvalitet der; som selges videre om klærne enda er fine etter sesongen. Å arve er jo også et alternativ men det er det jo ikke alle som kan. Mine småsøsken vokste opp som "svalbardianere", og det er ikke tvil om at utstyrsbehovet for å kunne dra på tur i all slags vær er en betydelig kostnad. Men min familie valgte å satse på god kvalitet, dårligere utstyr gir dårligere komfort og har du lyst til at barna skal ville være med på tur må du gi dem utstyr deretter. Du ville ikke dratt på en tre dagers telttur med sherox, så ikke forvent at barna dine vil det

Jeg sier ikke at du må kjøpe bergans og de dyreste merkene, men tenk nøye gjennom utstyret du velger slik at barna får bra turopplevelser. Barn som må fryse, har vonde sko, våte votter og en kald sovepose blir sjeldent glad i å dra på tur. Skjekk på finn, det er virkelig mye bra der
Anbefaler bloggen
http://utejenter.blogspot.no/?m=1 for turtips med barn, der er det også endel poster om utstyr
Og soveposeleverandøren Isbjørn lager soveposer etter mål

Jeg fikk en sydd til mine statue 1.61 på sokkelesten og er kjempefornøyd. Det er jo en investering, så jeg kan forstå at det kanskje ikke frister, men å kunne sove godt og varm er så utrolig viktig for gode turopplevelser!
(Etter et lite søk på Finn finner jeg masse pent brukte bergansjakker og soveposer fra kvalitetsmerker til et par hundrelapper. Alle vinner med gjenbruk! )