Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Jun 2018, 12:23

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Klokker
InnleggSkrevet: 23 Feb 2014, 21:23 
Avlogget

Bilde
Bilde

Bruker denne fra http://www.armourlite.com/ Phantom AL 48 heter den og skal være nærmest skuddsikker :P
De garanterer også at batterilevetiden ikke er mindre en 10 år.

Har hatt den i over 1 år nå og er strålende fornøyd

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mar 2014, 07:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Fikk klokka i posten i går.

Vakkert pakket inn i solid pakkepapir og nesten best av alt; "Value 30 USD, Gift" i innholdsdeklarasjonen, fire ord som sparte meg for 600 kr. Herlig. Kommunikasjonen med selgeren har vært bra og tydelig hele veien. (Bortsett fra at NZwatches er grovt misvisende, da klokka shippes fra Hong Kong og ikke fra New Zealand.

Klokka er en riktig liten tjukkeberta, men har mer enn nok funksjoner for mitt bruk. Jeg ville uansett ha en klokke jeg kunne bruke i mange år framover, som var analog, kvarts og med alarm.

for mitt utrenede, kunnskapsløse øye virker den solid bygget, presise føringer (ikke noe slark), men synes kanskje at det kunne vært litt mer treghet i bezel'en. Ikke at jeg kommer til å bruke akkurat den funksjonen så mye (solkompass), så det plager meg ikke.

Det eneste jeg har å utsette er at folk som ikke har giddet å lese bruksanvisningen (meg) ikke automatisk klarer å få alarmen til å funke som den skal. Å måtte utsette seg for den forsmedelsen det er å lese en bruksanvisning.... :)

skal poste noen bilder seinere.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2014, 09:41 
Avlogget

Har sjekket litt rundt på nettet.

Smøringen i Citizen eco- drive skal vare i opptil 20 år. Det oppladbare batteriet som sitter inni skal vare i 15- 20 år. Solcellene vet jeg ikke. Seiko vet jeg ikke tilsvarende tall for.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 08:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Har brukt Suunto Core Black en 2-3 år. Fornøyd med klokka. Trenger batteribytte en gang i året. reima må også byttes en gang i året da den sprekker. her finnes det flere alternativer til reim, men jeg har kun brukt den orginale sorte.

http://www.suunto.com

Bilde

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 22:44 
Avlogget

Jeg har denne fra Swatch som jeg fikk i gave av min bestemor:
Bilde
Har vert rimelig fornøyd med denne, den har vert med meg i tykt og tynt i snart 8 år nå. Ingen unødvendige funksjoner, bare an helt enkel og grei klokke som gjør det den skal. Har slitt ut et par av pinnene i reima, og en gang i blant "mister" den ti minutter eller så men det er så sjelden at det ikke har vert et problem. Svært fornøyd med holdbarheten, ingen ting biter på den og den har fått noen slag igjennom årene. Jeg har klokka på konstant, kommer kun av i sikkerhetskontrollen og noen ganger når jeg har kvinnelig besøk på soverommet :roll:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: