Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Sep 2018, 07:23

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 09 Des 2013, 02:20 
Avlogget

JuliettBravo skrev:
Hei,

Er det noen som har erfaring med denne sekken fra Clas Ohlson?: http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt%20ryggsekk/Pr314980000

Har to Asaklitt-sekker i heimen. Riktig nok mindre utgaver enn 55L.
Sekkene er bl.a brukt på tur 10-12 timer på ryggen langs sti og mer ujevnt terreng, opp over 700 meter til 2300moh og ned igjen. Som med alle sekker passer du på å tilpasse skulderreimene og belter på forhånd. Og jeg opplevde at disse sekkene har gode skulderremmer som sitter der de skal, bredt nok magebelte og de lå godt inntil ryggen. De oppleves billige, men det var før bruk. Enda ikke preg av synlig slitasje, men det kommer jo an på bruker.
Men styr unna Asaklitts 2L vannpose. Herk av et munnstykke, og de har en svakhet i skrukorken mht lekking.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Aug 2014, 20:54 
Avlogget

Hei, er første gang jeg skriver noe her. Har til nå saumfart hele forumet og klarer ikke helt å legge den fra meg.

Jeg har en Asaklitt 65 ltr sekk og er ganske fornøyd, men jeg kommer til å bytte den ut da jeg har behov litt mer plass når det gjelder langturer. Blir til å bruke den på 65 ltr som en BOB + at jeg har en litt mindre en også.

Meget fornøyd med siden her :D :D :D

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 20:10 
Avlogget

Så billig som Tuvaen er å få når den er på salgs, er ikke det verdt pengene å kjøpe billig sekk fra Clasern. Jeg for min del ønsker å stole på utstyret jeg bruker og dermed skyr unna typiske billigprodukter. (hederlige unntak fra regelen gjelder). Husk at med en sekk, så er levetiden på den nærmest for livet om den er av en god kvalitet. Og da er ikke 1000 kroner mye å betale.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2014, 22:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg har to sekker, en tuva 45, som nesten må kunne betegnes som "preppersekken" og en 90-liters bergans Viking 2. Begge solide, velkonstruerte sekker med garanti og innenlands verksted som reparerer eventuelle skader.

Bare det er verd å betale for.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet