Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Jun 2018, 22:09

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sko og støvler
InnleggSkrevet: 17 Sep 2014, 21:14 
Avlogget

Har brukt opp mine m77 sålen sprakk på de, de hadde tilogmed blitt brukt til å vasse i hydraulikkolje..ikke spør..:-)
MEN: jeg har Viking Deer hunter gsx eller noe sånn bokstaver.. de er ypperlig fasongmessig stødige og fine.. de er perfekt å stå i stige med, når det er tørt i været.. men er det antydning til fuktighet på steiner røtter og for ikke å snakke om is er de LIVSFARLIGE!!! og det er ikke å overdrive..!
En annen feil med de er at de er bortimot uslitelige.. så da får man seg ikke til å kjøpe nye heller, og leve farlig med et hallingkast for hver 50 meter i skogen.. :?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Des 2014, 00:09 
Avlogget

Til turer lengre enn 2-3km blir det kun joggesko. Fjellsko blir kun brukt senhøstes og vinter. Min erfaring med goretex er at det fungerer første turen, for så å sende alt av svette i retur på neste tur. Hva vekt og komfort angår er Salomon speedcross helt konge :-)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Des 2014, 15:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Vår/sommer/høst: Jaktstøvler og joggesko. Det avhenger helt hva slags turer jeg går på, og hva formålet er med turen.
Vinterhalvåret: Jaktstøvler, nesnalobber (med overtrekksko), vintersko til vanlig bruk.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Des 2014, 18:42 
Avlogget

Nå kaster jeg nok en brannfakkel her, men jeg bruker kun joggesko på jakt og til tur vandring. Ellers går det mye i vernesko pga mitt yrke.

grunnen til at jeg bruker joggesko er fordi de er lette. I våt mark og snø bruker jeg forsvarets fotposer! de er lette å ta med, vanntette like høyt som m77, snøbeskyttelse opp til kneet og mye lettere å rengjøre enn m77, og de isolerer usedvanlig bra, og ved ekstrem kulde så har man innleggsåler som gjør det helt optimalt i ekstrem kulde/stillestående arbeide.
Jeg har jaktet en del i utlandet og folk titter litt rart på meg, men ofte fryser de og er våte, jeg er tørr og varm :)

vdr jakt så bråker de litt, men det har hittil ikke hvert et problem for min... :)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Des 2014, 21:21 
Avlogget

Må si jeg også selv favoriserer joggesko på vår-sommer-høst. Med ull-ragga så duger det godt. Fjellsko et kun om jeg må travle over steinrøyser der ankelen ofte får mer juling.
Vinterstid så er det stort sett ski om jeg fare rundt i skauen. Så da dominerer skisko :p

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support