Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Sep 2018, 20:42

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: leatherman
InnleggSkrevet: 10 Nov 2012, 01:49 
Avlogget

Et nyttig tips til brukere av multitools:
Rengjør den i oppvaskmaskinen. Bare husk å ta den ut før tørkeprosessen starter. Det har den visst ikke så godt av.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2012, 20:23 
Avlogget
Brukerens avatar

Tuller du? Ingen gjenstander som skal holdes skarpe bør være i oppvaskmaskinen. Vaskemiddel inneholder et slags slipemiddel. Dessuten ville jeg vert forsiktig med å fjærne oljen i multitoolen uten å erstatte denne. Zalo og vann funker best for meg. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2012, 21:31 
Avlogget
Brukerens avatar

MIn Charge rengjøres kun om den virkelig har blitt tilgriset. Ville aldri hatt den i oppvaskmaskinen!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2012, 22:05 
Avlogget

Hehehe. Det var visst ikke så godt det tipset likevel ser d ut som... :oops:

Ettersom jeg bruker min Leatherman mye til matlaging, sløying av fisk etc når jeg er i skauen blir den ganske skitten. Har til nå hatt den i oppvaskmaskinen omtrent ti ganger uten at det har sløvet bladene så langt jeg har merket det. Det eneste jeg har måttet gjøre er å gi den en dråpe olje i "leddene" etter oppvasken.

Vi kan vel alle være enige om at det er et uunværlig hjelpemiddel uansett hvordan man rengjør det :D

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2012, 22:35 
Avlogget

Noen som vet om det går ann å få fikset en pst?

Topp

InnleggSkrevet: 14 Nov 2012, 17:59 
Avlogget

Jeg liker Leathermans varer, men rustfritt stål kan være litt for sprøtt. Har hatt noen skrutrekkere som har knekt. Har opplevd også at tanga på min Wave har knekt i kjeften. Men har hatt mye glede av dem jeg har hatt. Waven min nå trenger imidlertidig en service da en skrutrekker har mistet noen skall og den lille vorta som holder kniven rett er slitt så kniven presses bakover ved belastning. Vet dere om noen leverandør som returnerer kniver kjapt. Sist ventet jeg i et halvt år.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Nov 2012, 22:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg sendte inn min orginale SuperTool til Wenaas sport og fritid for service da den ene skrutrekkeren og knivspissen var knekt. Jeg ringte inn og pratet med en hyggelig dame som sa at jeg skulle sende den direkte til dem. Jeg fikk tilbake en ny SuperTool 200 etter ca 2 uker uten å betale noen ting. Super service! Jeg har forøvrig postet om dette tildligere her i denne tråden..

http://www.wsf.no/

Topp

InnleggSkrevet: 17 Nov 2012, 19:30 
Avlogget

Er det noen her som har gode/dårlige erfaringer med Leatherman Charge overfor wave? Jeg var intressert i å skaffe meg en wave men så at flere anbefalte charge sterkt ovenfor wave'en, da spessielt for at den er mer ergonomisk enn wave'en.

Jeg vet at den er litt dyrere, og liker selv å tro at Charge er det beste valget, men er det noen her som har erfaringer med begge så er de hjertelig velkommen.

Vidar

Topp

InnleggSkrevet: 18 Nov 2012, 17:55 
Avlogget

Min første post her :)

Kom over Wingman til en veldig grei pris http://butikk.naf.no/leatherman-wingman ... 8411104721

Kjøpte denne for et par dager siden, så har ikke noe erfaring å basere en dom på. men den fremstår helt klart som et kvalitetsprodukt.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Nov 2012, 21:51 
Avlogget

Jeg har hatt wave`n i et par uker, og allerede hatt bruk for den minst fem ganger. Har også lånt den bort til kjæresten min, og pappa. Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten...

Topp

InnleggSkrevet: 19 Nov 2012, 22:35 
Avlogget

snart har du skuffene fulle av kniver, lommelykter og multiverktøy. :)
men det er en sunn hobby, siden man drasser det meg seg i skog og mark for å teste.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2012, 11:04 
Avlogget

kan gi dere et godt råd kjøp victorinox flere hakk bedre en leatherman .både knivblad sag og saks er mye bedre kvalitet .

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2012, 11:44 
Avlogget

Har hatt flere Victorinox gjennom og var kjempefornøyd.
På den annen side har jeg hatt Leatherman i hele livet og er kjempefornøyd der også.
Jeg ser ikke at mitt hverken sivile eller militære bruk har kunnet skille på dem :)
Synes de er lette å sette opp og stiller med tilsvarende verktøy stort sett.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2012, 21:01 
Avlogget

Det er jo ikke et multiverktøy med tang, men byttet nylig til meg en Victorinox Hunter. Stort blad, bukåpner, et rått sagblad, tannpirker :shock: (gammel man vet du...) og pinsett har allerede gjort det til en av favoritt dingsene å ha i lomma.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Des 2012, 12:06 
Avlogget

Går ingen steder uten leatherman pstII i lomma. Den og en liten led lykt har jeg alltid med meg.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support