Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Aug 2018, 04:07

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 01 Des 2013, 22:55 
Avlogget

Da har jeg kjøpt inn 40 flasker med 0,5l vann på flasker. Kjekt å ha :)

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2013, 06:58 
Avlogget

Hvor mye kostet det?

Selv har jeg kjøpt et Omvendt Osmose vannfilter til litt under 2k,-, som produserer rundt 5800 liter med helt rent vann før filterbytte må til. Med det, så kan jeg tappe endel flasker for lagring - Óg; jeg kan bruke det til daglig. ;)

Rent vann er godt det. :)

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2013, 15:10 
Avlogget

Det kostet rundt 170 kroner i Sverige :) men kjekt å ha som sagt. Det er alltid krise om vanntilførsel stopper opp.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2013, 16:48 
Avlogget

Kr. 17,-/liter...

Når man først har smakt 99.8% rent vann, så går man ikke frivillig tilbake til springvann... ;) Åkæi, flaskevann skal jo være ca. helt rent og det smaker nok bedre ,siden det inneholder litt mineraler og salter osv., som gir det litt smak, men det blir jo ikke billig i lengden.

Et filteranlegg med Omvendt Osmose koster jo litt med en gang, men når man har utnyttet det fullt ut og det er på tide å bytte filter, så har det kostet (det jeg har til 2k,-) ca. kr 0,35/liter, og da kan man jo drikke rent vann hver dag; bruke det til matlaging, osv.; tilogmed kaffen smaker bedre, synes jeg. :) Ved neste filterbytte, så har det kostet kr. 0,15/liter.

Og stopper vannstrømmen i krana opp, så er omvendt osmose filter en av de få systemer som tilogmed fjerner radioaktivitet fra vann; gjerne rett fra en sølepytt (men da synker kapasiteten)... :mrgreen:

Dét sagt, så har jo de fleste her greit vann i springen, og det er nok mest praktisk for oss fleste å ha et lite lager med flaskevann. :) Mener ikke å prøve å overbevise alle her å skaffe seg Omvendt osmose filter; det er bare jeg som har fått litt dilla, og blitt litt geek. :geek:

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2013, 19:36 
Avlogget

Jeg tenker at det er greit å ha noe ferdig på flaske, en del springvann lagret i tønner og mulighet for å rense vann:) da er alt sikret.
Grunn for å ha flaskevann er at det er veldig lett å ta med seg om man raskt skal avsted.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2013, 22:27 
Avlogget

Ja, det var derfor jeg skrev den siste setningen i svaret mitt. Det er greit å ha noe flasket vann; klar til å røskes med seg når yuck'et treffer noe som går rundt... ;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: