Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Des 2018, 00:18

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: EDC Bildetråd
InnleggSkrevet: 06 Nov 2012, 23:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Mange smarte løsninger og ting å ha med seg her! Mitt EDC-behov dekkes av en sekk som stort sett alltid er på ryggen, enten den inneholder treningstøy, eller ting relatert til arbeid/studier er den med, bortsett fra på småturer til butikken som ligger 12 meter unna hovedinngangen der jeg holder til. Har for vane å alltid kle meg mer enn jeg har behov for, da særlig med tanke på ytterjakke. Selv sommerstid går jeg gjerne med noe jeg kunne tilbragt en natt i om det skulle knipe, så det å alltid ha med seg noe for å skape tak over hodet ser jeg som unødvendig. En tørt par sokker i plastpose er derimot alltid med, selv om det på bildet ikke fremgår. Har også med nøkler til bolig og lagerrom, bankkort+kontanter, mobiltelefon og blyant+notatbok.

Inventar:
T7 LedLenser med ekstra batterier (ser flere har valgt denne, genial lykt!)
Leatherman Charge
Lue
En rull MacGyver-teip
Lighter
Liten kikkert
Lifeventure kopp, som regel velfylt av god, varm og svart kaffe
"Survival-tin" merket Just in case (vantette fyrstikker, barberblad, tennstål og bomull)

I tillegg kommer en noe utvidet førstehjelpspakke. Grunnlaget for pakka er en av Laerdal sine pakker, som jeg selv har supplert med flere måter å behandle brannskader på, bakteriehemmende krem, vannrensepiller, støttebandasjer, en insulinsprøyte om jeg skulle komme i kontakt med diabetikere i sjokk, en dose morfin i sprøyteform, enkel desinfeksjonsgel, øyeskyllevann og noen gnagsårplaster. Grunnen til at jeg velger å benytte Laerdal sin pakke er fordi den er utrolig enkel å finne frem i. Da tenker jeg spesielt på om jeg pådrar meg en skade så alvorlig at noen som finner meg må ta hånd om meg. Da er "merkingen" i pakken uvurderlig. Forresten, om noen skulle undre på morfinen og insulinen er dette ting jeg er trent i bruken av og har erfaring med, så ikke frykt at jeg skal ta livet av dere med overdose om dere får gnagsår på lilletåa! :lol:
Vedlegg:
rsz_img_2557.jpg
rsz_img_2557.jpg [ 144.63 KiB | Vist 1081 ganger ]

Dette var alt jeg kom på! Bruker vanligvis ikke bil til og fra jobb, men i den er det varme tepper, spade og noe verktøy til å komme ut av en fastkjøring og lignende.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: