Sparker litt liv i denne gamle tråden jeg. Driver for tiden å omorganiserer og bytter ut utstyret jeg bruker på mindre turer her oppe i skogen.
Planen er å lage et optimalt og "lett" kit som passer både ved dagsturer og for overnatting. Jeg skal kunne koke opp vann og lage mat, ha et sted å sove, kunne behandle meg selv om uhellet skulle være ute og ha verktøy til litt bushcraft relaterte aktiviteter.
På en måte kan man vel også karakterisere dette som en forenkla BOB. Er veldig glad i ting og duppedingser, og da gjerne stæsj med høy "tacti-cool" faktor, hehe. Det er nok min guilty-pleasure, men prøver også å plukke ut ting som er praktiske og nyttige for mitt bruk. Kitet er ikke helt komplett ennå, da noe er under bestilling. Men her er i alle fall en liten oppramsing av hva jeg drasser med meg på tur. Kanskje noen finner litt inspirasjon, og kanskje noen har tips til meg

Sekk: 511 tactical Rush 12. En utrolig bra og robust sekk, som jeg ikke har noe problem med å anbefale til andre.
I sekken:
- "Modda" førstehjelpspakke og litt toalettsaker
- Gränfors liten skogsøks (stroppa utenpå)
- Regnponcho
- Survivalblanket
- En god del meter med Paranoi... Paracord
- Klean canteen og en liten kjele/ kopp, Imsdal flaske
- Bacho Laplander
- kart/ kompass
- Tørre sokker, T-skjorte, lue, ullundertøy, hansker
- Div teip, strips, poser og stropper.
- Liten spikkekniv
- Leatherman
- Lite opptenningskit
- Div mat
- Liten lommelykt og hodelykt
Overnatting: Tidligere har jeg brukt en Hennessy hengekøye med tarp, å denne har fungert bra. Vært litt kaldt utover høsten, da min gamle sovepose også bør byttes ut.
Som et alternativ skal jeg nå prøve en SOL Escape bivvi og tarp. Dette er på vei i posten, så blir spennende å se om det duger i høstvær. Kanskje jeg fryser ihjæl men... Selv med dette tror jeg vekta vil være helt grei for korte og noe lengre turer. Blir spennende å se.
Ellers på kroppen har jeg klær (!!!!), mine gode gamle M77, en Gerber Military Prodigy kniv, tennstål og en enkeltmannspakke.