Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 05 Jun 2020, 23:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Spisebestikk
InnleggSkrevet: 24 Okt 2019, 12:55 
Avlogget

Sitter her med tanker om hvordan man kan pakke minst mulig med seg for å spise.
Hvis du spiser frysetørket mat holder det egentlig bare med en skje eller spork.
Men det kan være kjekt å ha med seg utstyr for å spise andre ting også.

Har gjort meg følgende tanker:

- En skje eller spork bør være i solid plast og helst lang nok til å gå nedi poser med frysetørket turmat. Metall er ikke noe særlig hvis det skulle bli skikkelig kaldt.

- Det tradisjonelle blant samene er å bruke en stor kopp til å spise fra. Det kan være kjekt dersom du skal lage supper osv. Men kan egentlig fungere til å spise annen mat også, bare at du må forsyne deg av gryta litt flere ganger enn med en tallerken.

Så spiseutstyret kan kanskje bestå av en litt stor kopp eller bolle, og ditt valg av skje eller spork.

Produsenter som kan ha aktuelle produkter er Wildo, Sea to Summit og Kupilka.

Har flere sporker, både i plast og metall. Inkludert en gammel Snow Peak Titanspork. Men er i markedet for en skje eller spork med langt håndtak.

Topp

Innleggets emne: Re: Spisebestikk
InnleggSkrevet: 07 Jan 2020, 21:01 
Avlogget

når jeg er underveis bruker jeg bare 2 pinner som spisepinner.og er det supper går den bare i en kopp og drikkes . så mitt sett består av kniv,2 kasseroller og 1 stekepanne som også fungerer som lokk og 1 kopp

Topp

Innleggets emne: Re: Spisebestikk
InnleggSkrevet: 10 Jan 2020, 15:53 
Avlogget

Stekepanne, kaffekjel og kopp er det som bringes med av kjøkkenremedier når jeg er på langtur. Stekepanna brukes til varmmat, som består mest av havregryn og flesk. Bestikket består av ei skjei med langt skaft og kniven i beltet. Kaffekjelen til å varme vann. Av drikke er det søt te som rår i leir.
Tørrmaten består av knekkebrød og smør. Enkelt kosthold og ikke for mye kalorier. Det meste av maten henger jo rundt om på kroppen fra før.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: