Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 26 Apr 2018, 20:04

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 07 Jan 2014, 23:54 
Avlogget
Brukerens avatar

går med noen sorts vag ide om å tegne en lofferovn i *.dxf og få den vannskåret. Har funnet en gratsifil på nett, men vurderer å forandre den litt. Noen som har kjøpt de som finnes til salgs på nettet og testet den?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2014, 13:34 
Avlogget

Jeg har sett på mange typer som ser bra ut. Det jeg har brukt er oppvask"bollen" til Ikea. Den veier lite, kan beskytte ting inni foruten å rett og slett pakke ting inni som gjør at ovnen egentlig ikke tilfører volum.
Mange av ovnene en ser kan brettes sammen og ha i lomma , men har du ikke sekk eller noe, og må fyre , så trenger du vel ikke mer enn et bål med steiner rundt?
My salgsgimmick her. Min Ikea bolle kan fyres med rødspritbrenner, esbitbriketter eller vedbiter/kvist/kongler. Kokekar som jeg kan senke nærme flammene har jeg skaffet og.
Jeg kan putte oppi en pose for å bære vann i den og hullene rundt veggen muliggjør feste av tau for bæring.
Den er også lett og rengjøre. Jeg har en sammenleggbar grill og den er grisete og skranglete blitt.
Er du på Ikea så er den nesten gratis også. Tror jeg betalte 39 kr.
En mulig forbedring er å skaffe den nye som er 5 cm høyere. Men det blir et spørsmål om ønsket totalvolum.

Noen som kjører forbi Ikea Slependen kan ta med en til meg fordi Ikea furuseth har ikke. :-)

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2014, 14:24 
Avlogget

Norseman skrev:
Jeg har sett på mange typer som ser bra ut. Det jeg har brukt er oppvask"bollen" til Ikea. Den veier lite, kan beskytte ting inni foruten å rett og slett pakke ting inni som gjør at ovnen egentlig ikke tilfører volum.
Mange av ovnene en ser kan brettes sammen og ha i lomma , men har du ikke sekk eller noe, og må fyre , så trenger du vel ikke mer enn et bål med steiner rundt?
My salgsgimmick her. Min Ikea bolle kan fyres med rødspritbrenner, esbitbriketter eller vedbiter/kvist/kongler. Kokekar som jeg kan senke nærme flammene har jeg skaffet og.
Jeg kan putte oppi en pose for å bære vann i den og hullene rundt veggen muliggjør feste av tau for bæring.
Den er også lett og rengjøre. Jeg har en sammenleggbar grill og den er grisete og skranglete blitt.
Er du på Ikea så er den nesten gratis også. Tror jeg betalte 39 kr.
En mulig forbedring er å skaffe den nye som er 5 cm høyere. Men det blir et spørsmål om ønsket totalvolum.

Noen som kjører forbi Ikea Slependen kan ta med en til meg fordi Ikea furuseth har ikke. :-)

Hvordan varenummer er det på denne Bollen fra IKEA ?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2014, 15:47 
Avlogget

GeBe skrev:
Hvordan varenummer er det på denne Bollen fra IKEA ?

Ordning redskapsboks, finnes i to størrelser (13 og 18 cm høyde). Artikkelnummer: 301.317.16

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: