Ok, så det eneste du igrunn bruker vanlig 230V til, er bittelitt lys, vannpumpa (som antagelig kun går ved tapping av vann + litt til et trykk-reservoar), varmtvann, og vaskemaskin av og til. Da høres ikke 7,6kWt/døgn usannsynlig ut. (Strømregning på 300-400/mnd?)

Beundringsverdig i seg selv, et slik lavt forbruk.

Varmtvann til daglig bruk er jo godt å ha, men ikke energi-effektivt å varme opp vann med solcelle-energi; det vil stå for en god del av forbruket fra batteriet. Jeg ville ha begrenset meg til en liten vegghengt vv-bereder på 10-15 liter, som vil holde lenge til en oppvask eller en rask dusj med sparehode installert; en liten 10l tank med 1,5kW element ville bruke ca. 1/2time på å varme opp hele volumet fra 5 til 70 grader. (ca. 60At trukket fra en 12V batteribank, + noe mér for å holde vannet varmt.)
Vannpumpa er vel egentlig grei å kjøre fra en batteribank; de er vel sjelden på mér enn 1,5kW, og går jo bare noen minutter av gangen (såfremt man ikke bruker den til å vanne åkeren med...

)
En Vaskemaskin er egentlig i samme klasse som en vv-bereder; det som bruker mest strøm i en vaskemaskin er jo varme-elementet som varmer opp vannet til 40 eller 60 grader. En nymoderne vaskemaskin med AA+ osv merking burde bruke minst.
Som nevnt; et Watt-Meter er et godt verktøy for å finne ut hva ting bruker. Plugg i wattmeteret i vaskemaskinen f.eks. og kjør en 40 grader vask, og se hvor mange kW timer én vask bruker.

Siden du har aggregat, så er det jo en tanke å legge vaskedager til de dagene du føler du trenger å fyre opp aggregatet for å lade batteriene; det ville spare banken for en god del.

Hva batterikapasitet angår;
Det er mange faktorer som spiller inn om du kan benytte deg av alle de oppgitte Ampére-timene. Først og fremst er den kontinuerlige belastningen.(Peukert's lov kommer inn i bildet her.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peukert's_law ) Du har jo plukket deg ut et 610At batteri -
som har en kapasitet på 610At ved 100 timer. Det vil si at det kan gi deg 610At hvis du tapper det for maks 6,1At kontinuerlig i 100 timer. Ved 8 timer, så har det en kapasitet på 400At; dvs. hvis du belaster det med 25A kontinuerlig, så vil det bare vare i 8 timer. Belaster du det enda mér, f.eks. med 60A (1,5kW), så vil kapasiteten synke ytterligere.
En annen faktor er temperaturen på batteriene; jo kaldere de er, jo lavere kapasitet har de. Oppgitt kapasitet er som regel ved 25 grader. ved 5 grader, så er kapasiteten redusert med 10-15%. (har ikke spesifikt tall der, men det er merkbart.)
Jeg mener ikke å være skeptisk og negativ her, men jeg har endel erfaring med større batteribanker og solceller, og mener det er bedre at folk får en mér réel oppfatning av hva som bør til.
Jeg syntes du har gode planer, og bør gjennomføre de du har så langt. Det er den beste måten å se hva som funker - og ikke...

Så stå på!

Selv har jeg (som tidligere nevnt et sted her) en Rolls S-4000 series 1060At (ved 100t; 800At ved 20t) batteribank og 800W med solceller. (Ikke ulikt den 2000W kraftpakka til Sunwind, men med 4x solceller og en litt kraftigere regulator.) Jeg har et gjennomsnittlig forbruk på 90At (ca. 1,1kWt) i døgnet. (Dette går til mye led-lys, noe data-utstyr, og sporadisk arbeide i verkstedet.)
Om vinteren så er det ikke sjelden jeg må til med en 'landstrøms-lader' etter 4-5 dager med gråvær og intet lys i enden av tunnellen.