Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Okt 2018, 16:45

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 68 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 23 Jul 2013, 21:51 
Avlogget
Brukerens avatar

Akkurat mottatt denne fra Hong Kong. Fant ingen norske leverandører på Zebralight H51. og måtte ty til Ebay. Fikk nesten sjokk når den dukket opp bare etter 9 dager. Litt fiklete innstilling på lysbryter, men lykten virker til å være solid og lyser godt. Bruker ett AA batteri, og dette ser jeg som en fordel da jeg har mange oppladbare av arten. Er vel egentlig i ferd med å standarisere alle mine lykter til å bruke AA batterier. Lett tilgjengelig og billig.

Vedlegg:
Zebralight H51 003.JPG
Zebralight H51 003.JPG [ 52.13 KiB | Vist 3336 ganger ]
Zebralight H51 001.JPG
Zebralight H51 001.JPG [ 57.32 KiB | Vist 3336 ganger ]
Topp

InnleggSkrevet: 08 Sep 2013, 16:01 
Avlogget

http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkellykter-og--tilbeh%C3%B8r/magicshine-MJ-808-multi-sykkellykt/p/1065105_1_Style

Magicshine MJ 808 multi/sykkellykt/hodelykt til 600 kr er sinnsykt mye lys for pengene. Hele 900 lumens i 3 timer. Vandrene lyskaster!

Anbefales på det sterkeste!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Sep 2013, 21:44 
Avlogget

Jeg må bare nevne....

Har mekket en 'lomme'-lykt selv, som består av 4stk 3,7V, 2,2Ah Li-ion celler (fra gamle laptop'er), stappet inn i en kort bit av 40mm avløpsrør, hvor jeg har satt en 6W, 400lm (+/-) led-spot fra biltema http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/LED/Spot-46443/...
Fantastisk lys; dog , det lyser ikke langt, men det lyser opp rundt der jeg er og fremover 5-6 meter, som om jeg skulle være i et greit opplyst rom. (med en farge på 2700 kelvin...) :)

Edit;
Lader de cellene med en lader som har balanseringskabel til hver enkeltcelle, slik at jeg unngår big badaboom... :mrgreen:
Edit2;
Brukstiden er effektivt ca. 4,5 time. :)

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2013, 09:08 
Avlogget

Har en Foursevens Preon P1 i jakkelomma. Den har Cree Led og bruker ett AAA batteri. Men den har flere moduser.

Har ellers en petzl led hodelykt.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2013, 18:17 
Avlogget

Hei. Har en typisk MagLite 3-Cell D, Petzl Tikka hodelykt, Led Lenser P5R, Led Lenser T7 og Led Lenser F1. Anbefaler F1 sterkt. Liten lykt med myyye lys :) .

På ønskelista står en Olight SR-95 og en hodelykt med bedre kapasitet.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Des 2013, 05:52 
Avlogget

Is it waterproof ? Can I use it in underwater Because I am Scuba Diver. Where can get quality and cheap scuba dive lights.

Thanks !!

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jan 2014, 22:40 
Avlogget

Kjøpte ny lykt til faren min, som jeg er så fornøyd med at jeg kommer til å kjøpe meg en til meg selv også en gang. Liten, mye lys, billig og lett. Vil med glede anbefale den til alle og enhver, sånn bare når jeg får tak i en til meg selv først altså. :)
http://www.walhalla.no/product_info.php ... 31877701f5

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jan 2014, 23:13 
Avlogget

Jeg har begynt å bli glad i lykter som ikke lyser så fryktelig mye jeg. Slike som er greie inne i et telt og til å lyse opp veien foran deg, der du går ikke også 200m unna...

Topp

InnleggSkrevet: 21 Jan 2014, 23:50 
Avlogget
Brukerens avatar

da kan du få kjøpe drømmelykta av meg: Maglite 3D med originalpæra.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jan 2014, 19:24 
Avlogget

Den har jeg da allerede i liggende i bilen... men jeg burde vel pressisert "små" lykter som ikke er så sterke. Er man fler (eller bare seg selv...) i et telt er det ubahgelig med stridslykter og slikt. :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jan 2014, 19:28 
Avlogget
Brukerens avatar

det er derfor jeg har en "tactical" lykt med fem forskjellige lysstyrker, inkludert en veldig svak en.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Okt 2014, 12:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Driver som sagt å kjører hunder, den lykta vi bruker som lyser bra, og har bra batteritid er Lupine sine lykter. Koster litt men er veldig gode å bruke. husk å kjøp ekstra batteri, ALLTID kjekt med ekstra. Jeg har brukt den lykten på løp, startet i mørket med lys og kjørte til neste sjekkpunkt uten å bytte batteri, ca 7-8 timer. det beste er at den er enkel å justere, man trenger ikke ta av votter på vinteren når det er pisskaldt ute :)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Okt 2014, 18:14 
Avlogget

EDC Lykta er MagLight MiniMag Pro LED..
Bruker AA batterier, kun en lysstyrke, itte no dill...
Solide greier i passelig størrelse, sist brukt til å kakke ihjel en husmus. :lol:
(Pro+ har vel de resterende funksjonene som dimming mm)

På vinters tid går det stort sett i Hodelykter, som oftest på minimum lysstyrke.
God Gamle LedLenser H7.. :roll:

Har man LED-dioder i en eller annen form liggende, så er det enkelt å lage egene svært strømgjerrige "Diodelykter".
1,5V 3,2V, 9V, 12V kommer på samme, bare å bruke Ohms lov ift data på dioden...

Meget kjekt til strømbrudd i huset å ha en grunnbelysning i bruks rom, som ikke er åpen flamme.

Den på badet hold i 4dager kontinuerlig på når jeg testet i fjor-vinter. 9V røykvarslerbatteri, mer en nok lys til alt man skal gjøre på badet...

Tips : Ta vare på alle batterier som ikke er utladet (eller har fare for å sprekke pga alder mm) Et jalla røykvarslerbatteri = lys i 4 dager.
(Og lever de til RIKTIG sted for gjenvinning når de er tomme.)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Okt 2014, 20:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Tips: legg en solid lommelykt i sikringsskapet. Det er der du får bruk for den ;)

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2014, 18:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Har i det siste gådd over til Klarus lykter. Her flere modeller. Anbefales pga kvalitet og at de. Er vanntett til 2m. Lys styrken er faktisk oppgitte lumen og ikke tullelumen som mange fabrikanter oppgir.
Har heldigvis en bra avtale på pris på dem. Kan muligens få til en fellesbestillig.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 68 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support