Heisann!
Lekte med tanken om å lage en batteribank + aggregat som slår inn automatisk ved strømbrudd. Var litt vanskelig å søke seg frem til det, men fant dette forumet med masse nyttig info. Jeg tenkte at det er helt sikkert noen her inne som har tenkt det samme, og har noen tanker å dele med meg, eventuelt kan sette meg på rett spor.

Det jeg tenkte var en batteribank som lades opp når det er strøm tilgjengelig fra nettet. Denne slår automatisk inn ved strømbrudd, uten opphold. Typisk en UPS, bare for hele huset. Når denne batteribanken begynner å nærme seg tom, så slår aggregatet inn for å hjelpe. Dette for å ha lengst mulig med strømtilførsel. Aggregatet kan man jo bare ha i mer drivstoff i, så den kan jo rusle og gå i lang tid om det skulle være ille.
Jeg lurer på om dette er mulig? Det må altså kobles til hovedsikringskapet på en eller annen måte, slik at alt er heltautomatisert. Går strømmen, merker jeg det egentlig ikke, bortsett fra at det fortsatt er lyst hos meg men ikke hos naboene.

Aggregatet må også slå inn når batteribanken når en viss prosent, automatisk.
Det å drifte et helt hus med alt mulig rart påslått forstår jeg kan være vanskelig i lengre tider, men fint å eventuelt ha muligheten der, mot at batteribanken går litt fortere tom.