Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 20:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sikkerhet rundt bolig
InnleggSkrevet: 14 Okt 2015, 15:11 
Avlogget

Driver å jobber med småprosjekter rundt huset for tiden. Da jeg stod på enden av min tomtegrense, gikk det opp for meg hvor mørkt det hadde blitt. Jeg hadde full oversikt der jeg stod i mørket og glodde mot huset.
Jeg har nå planer om å kjøpe noen ledlys med sensor som kan "våke" tomten om natten.
Lurer også på hvilke tanker andre på forumet har angående sikkerhet både rundt og i boligen deres!
Har noen ett bra system, eller gode enkle løsninger for å sove tryggere om natten?

Topp

Innleggets emne: Re: Sikkerhet rundt bolig
InnleggSkrevet: 15 Okt 2015, 09:22 
Avlogget

Eneste ordenlige sikkerhetsordning jeg har i huset er et meget velfylt våpenskap :D

Ellers bor vi et boligområde.
- Naturlige hinder for inntrengere/innbruddstyver er belysning fra gatelys og utelys på huset.
- Oppmerksomme naboer
- Huset på 3 etasjer er også slik at kun en etasje er på bakkeplan. Det er ikke mulig å komme til de andre planene uten å sette opp stige.
- På bakkeplanet er det "innbruddssikre" inngangsdører. Begge disse er mot vei/og nabo, og de har ikke glass som kan knuses.
- På bakkeplanet er det enten store fasadevinduer (funkisbolig :D ) som ikke kan åpnes, eller veldig små spaltevinduer for lufting, men der kommer ingen person over 15 kg gjennom :D . Kun vinduene i plan over bakken som er vanlige og kan åpnes (men med innvendig tyverisikring).

Vil en innbruddstyv absolutt inn så kommer han inn. Da knuser han et av de store 2,5 x 4 m fasadevinduene på bakkeplan. Men det vil lage et hel**tes bråk.

Tipper sjansen er stor for at han/hun heller går videre og velger seg et enklere hus i nabolaget.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 09:19 
Avlogget

Et stort og synlig skilt som forklarerlken alarmleverandør du har er nok også ganske praktisk....

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 11:24 
Avlogget

Innbrudd sikker inngangangs dør? Fins det? Eg har montert en bøtte med dører opp gjennom. Og ta ut en dør er kjapt gjort. Alt man trenger er en bajonett sag.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 12:58 
Avlogget

Kommer ann på stålet og hvor mye du er villig til å betale

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 17:19 
Avlogget

alle dører er festet med 4 til 6 skruer samt litt byggskom, ikkje så veldig vanskelig å ta ut en dør eller vindu samme kor innbrudd sikkert det er.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 18:14 
Avlogget

Innbruddssikker er den ikke. Litt klønete formulering.

Det jeg mente (men ikke skrev) er at ytterdørene ikke har vindu. Den vanligste metoden for innbrudd (i følge naboen som er politi) utenom ulåste dører og åpne vinduer, er å knuse vindu på ytterdøren, og ta hånden inn å vri om dørlåsen fra innsiden.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 20:33 
Avlogget

Ja det er nok sikkert det som er mest vanlig. Er som regel veldig lett å knuse et vindu. Eneste minus er at det bråker mye.

Eg har 2 hunder som funker som innbrudd alarm. Litt risling i døren og alarmen går. Funker meget bra. Har prøvd noen ganger bare for å se at det funker.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2015, 23:00 
Avlogget

min onkel er en prepper han ga datteren sin en liten veskehund til bursdagen som bjeffer med en gang den hører lyder utenfor, selv har han to store rottveilere og en staffordshiere terrier.
Han synst det er en god kombinasjon, veskehunden er alarmen resten er vaktene. :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: