Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 20:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 10 Apr 2015, 19:59 
Avlogget

Ja da er leiekontrakten underskrevet så i mai flytter jeg til en sokkelleilighet på landet!

Dette blir altså en slags prosjettråd om prepping i leilighet kombinert med inspirasjon for meg selv og andre, og litt spørsmål om ditt og datt som jeg ikke føler passer andre steder. Oppdateringer vil komme nå og da og litt tilfeldig så får vi se hvordan det går.

Jeg har lenge vert på utkikk etter en leilighet litt utenom byen jeg bor i her i trøndelag, og nå nylig kom jeg over en som var perfekt på så og si alle måter. Det eneste ønsket den ikke oppfyller er internett da det ikke er fiber, men ingen dør av at nettet er litt tregt :P

Leiligheten har vedfyring (i tilegg til varmepumpe), er 68kvm (stor forskjell fra 24kvm som jeg bor på nå) to boder, plass til to biler, sydvendt med middels stor sydvendt hage som jeg deler med huseiger og utenom henne kun to andre naboer innen 200 meter, ellers bare skog og litt åker. Veldig landlig og fredlig beliggenhet med andre ord, og mye mere plass og muligheter for en ikke nevneverdig økning i boutgifter. Planene er i første omgang et diskred mat- og vannlager innerst i den ene boden, noen store blomsterkasser utenfor vinduet mot gårdsplassen til krydder og andre nyttvekster, og å samle meg et brukbart vedlager til vinteren. Stort lenger er jeg ikke kommet i planleggingen så gode ideer og tips settes stor pris på!

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2015, 21:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Dette høres ut som en skikkelig forbedring, gleder meg til å høre mer om hvordan det går asparges :)

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2015, 21:51 
Avlogget

Godt i gang med flyttingen nå! Jeg hadde glemt hvor fint det var å våkne til fuglesang og ta seg en morgenkaffe på trappa! Innimellom flyttingen har jeg også fått tid til å starte på et hevet bed av naturstein utenfor vinduene som jeg skal ha litt krydder i , og forhåpentlig noen litt større nyttevekster som skjermer litt for innsikten fra gårdsplassen. Jeg har også oppdaget at det er enda mer dyreliv oppi her en jeg trodde, på fire dager har jeg sett både hare, 4-5 arter and, ferske spor av elg og rådyr, og kjørt over en grevling. Jeg gleder meg til sommeren, dette blir bra!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2015, 00:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Gratulerer med ny leilighet! Det høres ut som du har vært svært heldig. :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet