I år har det vært godt med gnagere her på Sørlandet, og i den forbindelse kan det nok være en god idé å ta en sjekk rundt omkring i byggverk og ikke minst utstyr...
Jeg har nå akkurat kommet meg opp i campingvogna, og den har vannbåren varme som kan fyres på både 230V (2kW) og gass (6,3kW Primus). Det sier seg jo selv at vil man ha det raskt varmt, så fyrer man opp Primus'en, og i fjor vinter, så brukte den Primus'en ca. 20 minutter å få temp'en opp fra litt under null til ca. +21 - men nå, så har den brukt over en time på å fyre opp fra +2 til +16...
(Så til poenget;)
Gass brenner jo ganske rent, og avgassene lukter lite - men nå, så stinker det - tja... 'Svidde, Karbonbaserte Livsformer' ut av eksosen til Primus'en når jeg fyrer...
Så jeg har en kraftig mistanke om at det er en mus eller flere som har krøpet inn i luftinntaket til Primus'en, og laget et rede; så her må det nok en operasjon til...

Primus'en fungerer jo, men det er dårlig effekt; det er jo 3 dyser man kan slå av og på der, og det virker som at diverse musetilbehør har tettet to av de...
Så snart det slutter å regne, så finner jeg frem skrujernet og tar meg en kikk. Rapport følger.