Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 20:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vikings (tv serien)
InnleggSkrevet: 04 Mai 2014, 20:07 
Avlogget

Jeg sitter nå for tiden å ser sessong 2 av tv serien vikings og det får meg til å tenke over hvordan ''verden'' hadde blitt etter et ''dommedags'' senario.
Hadde vi vendt tilbake til vikingtiden? forstå meg rett, jeg mener ikke helt tilbake i vikingtiden fra alt vi kjenner i dag.
Jeg tenker mer på hvilket ''liv'' som blir verdsatt, jeg tror at om et senario kommer der vi blir tvunget bort fra livene vi kjenner så alt for godt.
At det vil forekomme mye plyndring av all slags, de som ikke har, tar fra de som har, som er den samme gammle visa.

Jeg skal si at magen min vrenger seg når jeg sitter her å ser den serien,(JA JEG VET DET ER TV UNDERHOLDNING) men at det en gang var sånn at kvinner og barn ble drept og voldtatt over en lav sko. jeg tenker jo på min egen familie, min sammboer og min sønn først og fremst!

Hva hadde jeg gjort om de ble tatt fra meg eller hva jeg hadde gjort for å beskytte de jeg har nermest.
Det er de spørsmålene jeg hater å stille meg selv men som alltid kommer til meg når jeg tenker et senario der ting går i dass!!

Kan det komme en tid der det ikke er grenser?

Hva tenker folk? og noen som ser serien som har andre ting de de ser tilbake å tenker på?

Topp

Innleggets emne: Re: Vikings (tv serien)
InnleggSkrevet: 04 Mai 2014, 20:41 
Avlogget

Et moderne eksempel på land uten Regjering, lov & orden må være Somalia.

Personlig tror jeg rett og slett at Europa`s mektige familier, vil nekte å la kontinentet gå i grus. Nedgangstid = ja , Økonomisk og Samfunnsmessig til steinalderen = Nei.

Vestfold101: Jeg vil anbefale deg å se seriene fra BBC: Victorian Farm, Edwardian Farm og Wartimefarm. Veldig lærerikt.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2014, 00:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvilken kanal går Vikings på?

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2014, 06:58 
Avlogget

Du kan abonnere på nett-kanalen HBO Nordic for å få begge sesongene. Sesong 1 gikk på en av TV2s betal-løsninger tidligere.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2014, 07:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Åja, da finner jeg det der :)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2014, 08:44 
Avlogget

Vestfold101 skrev:

Jeg skal si at magen min vrenger seg når jeg sitter her å ser den serien,(JA JEG VET DET ER TV UNDERHOLDNING) men at det en gang var sånn at kvinner og barn ble drept og voldtatt over en lav sko. jeg tenker jo på min egen familie, min sammboer og min sønn først og fremst!

Nå er nok desverre dette mer en bare vikinghistorie, men også hverdagen og liven til mange av våre medmennsker på denn jord, i dag...

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2014, 17:48 
Avlogget

Vestfold101 skrev:

Under en tid der alt hadde gått til h...... der du måte klarer deg sjøl, ingen butikker ingen politi der du måtte klare deg sjøl under alle omstendigheter så vil eg tro at folk hadde drept og plyndret for å klare seg sjøl.

Men at det vil skje i dette land har eg mine tvil på, men er det ikkje derfor enkelte av oss i dette land prepper? for å klare oss vist man ikkje får mulighet å gå i butikken for å skaffe det vi trenger.

Noe tenker så langt at de lære seg å lager verktøyet de trenger, de har plass å dyrke og har husdyr. Man har hobbyer som jegere og fisker.

Under en krise så trenger man alt dette for å kunne overleve, en krise i dette landet trenger ikkje å være mer en at butikkene stenger i 2 uker, da har du en virkelig krise!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: