Igår ble det enda en runde for å hente gratis stuff fra finn til prosjektet. Til arbeidsbenk osv har jeg lenge gått med tanken på å bruke kjøkkenmoduler både for å lage benk og for å få skapplass til alskens mulig ting som skal inn. Lettere å holde ting ryddig og greit når det er lagt til rette for det. Tanken er også at batteribank/styringer/invertere/ladere etc skal "gjemmes bort" i skap (jada, med god lufting). Så igår ble dette hentet og skal på alle måter prøve å tilpasse det til å passe i brakka. Får såklart ikke plass til alt, men dealen var hent alt eller ingenting. Resterende skap jeg ikke får bruk for i brakka vil frua ha inn på så/vekstrommet. Vinn vinn der altså. Total kostnad, 150,- i diesel

Folk gir bort så mye bruktbart at jeg er ganske sikker på at om man tar tiden til hjelp og lever av å saumfare finn.no så kan man til slutt bygge og innrede ett helt bolighus av ting folk gir bort gratis!
Vedlegg:
999_1640381614.jpg [ 108.89 KiB | Vist 149 ganger ]
Regner med å begynne sånn smått med plassering av skapmoduler idag og måle/planlegge den beste praktiske løsninga.
Litt mer arbeid på innredning og kledning av vegget etc så er jeg i mål til å starte med det prosjektet egentlig handler om. Teknisk prepping

Første inverteren med ren sinus til å drive pc/sambandsradio i brakka er kjøpt inn allerede. (brukt så klart, halv pris av nytt inkl frakt. Har også gått til innkjøp av ett par Topcom radioer til samband (brukt 2 ganger av selger, halv pris av nytt) mellom hus og brakke etter at kjerringa hadde stått på trappa og ropt i fem minutter at det var middag uten respons. Jeg hadde på radio i brakka mens jeg pusla med mitt og fikk ikke med meg noenting.

Disse har en rekkevidde på 9-10km om det ikke er store hindre i veien. Kan bli praktiske til helt andre ting enn intern kommunikasjon på bruket om annen kommunikasjon faller. Ikke no fancy shit, men burde fungere fint på ett i utgangspunktet så enkelt bruksområde.
Vedlegg:
137_1015529395.jpg [ 299.28 KiB | Vist 149 ganger ]
Vedlegg:
111_1243674471.jpg [ 319.44 KiB | Vist 149 ganger ]