Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 02:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 18 Nov 2012, 21:43 
Avlogget
Brukerens avatar

I dag er jeg i det konstruktive hjørnet, og pøser på med ideer (både gode og dårlige?) til fellesskapet.
Med den svære, og fortsatt voksende kunnskaps- og erfaringsbasen forumet innehar, tar jeg initiativet til å diskutere om det kunne vært mulig å utarbeide noen mer grundige "guider" innen diverse tema. Desto flere tråder som blir opprettet, desto mer er det å lese igjennom for de nye her. Jeg bare lurer på om noen kunne ta på seg ansvaret om å lage noen guider "for dummies" (nybegynnere)? Det er viktig å presisere at det skal være en guide, og ingen mal. Guidene blir subjektive i forhold til de som har bidratt til dem, og er ingen regelbok på hvordan ting SKAL gjøres, men en liten samling tips og tricks. Dette er mest beregnet for folk som er så og si helt grønne på temaet guiden om handler (f.eks. aldri pakket en sekk før, eier ikke skikkelig sekk).

I første omgang vil jeg spørre om det i det hele tatt er noen som er interessert i å dele kunnskapen sin sånn, og vil ønske å bidra til utviklingen av noen slike guider? Det er snakk om en litt lengre forumpost, der første innlegget er selve guiden, og alle andre innlegg vil være kommentarer og diskusjon rundt den, for evt. endringer i førsteposten (guiden).

I andre omgang vil jeg spørre moderatorene om hva de synes om et slikt forslag. Det er tross alt de som styrer forumet.

Noen som har noen meninger om dette?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Nov 2012, 22:12 
Avlogget
Brukerens avatar

eksempler på hvordan guider kan se ut:

http://milforum.net/threads/56469-Den-snasne-feltguiden!

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1289425

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=953251

Topp

InnleggSkrevet: 18 Nov 2012, 23:22 
Avlogget
Brukerens avatar

Umiddelbart synes jeg dette er et meget godt forslag. Som jeg har skrevet et annet sted driver jeg og går gjennom også andre forslag av forskjellig karakter som jeg prøver å systematisere for presentasjon til Pegasus. Så får vi se hvordan det kan gjøres etter hvert. Men dette passer kanskje godt i en slags "Nybegynnerkategori", med et litt annet navn kanskje.

Dette med at første post redigeres fortløpende er nok meget vesentlig. Noen emner starter ut bra, men blir etter hvert temmelig uoversiktelige.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Nov 2012, 17:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Støtter denne!

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2012, 14:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er i oppstartsfasen av å utarbeide en "CBRN for dummies"-guide (guide med informasjon om masseødeleggelsesvåpen og virkningen av disse), og lurte på om andre har interesse eller kunnskaper de ønsker å bidra med?

Ta gjerne kontakt.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2012, 18:20 
Avlogget

Dette høres ut for å være et meget godt forslag. :)

Jeg har savnet noe som er enkelt å finne ut av. Det tar tid å lese seg gjennom trådene her.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2012, 23:14 
Avlogget

Jeg ønsker rett og slett guider for de forskjellige tingene:

- Bug out Bag
- Bol
osv. som passer for Norske forhold :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2012, 18:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Noen andre som kunne tenkt seg å bidra med f.eks. en mal/guide med tips og triks til en BOB (bug out bag)?

Kan ta på meg ansvaret som "prosjektleder" for utbarbeidelsen av guider, om ingen andre har lyst. :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2012, 18:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Strelok skrev:
Noen andre som kunne tenkt seg å bidra med f.eks. en mal/guide med tips og triks til en BOB (bug out bag)?

Kan ta på meg ansvaret som "prosjektleder" for utbarbeidelsen av guider, om ingen andre har lyst. :)

Fint da kan du hjelpe meg med denne utstyr lista jeg har laget.
viewtopic.php?f=4&t=400

Prøver å finne utstyr til en bug-out-sekk som har det som trengs for en lang tid,
hadde vært fint hvis du hadde blitt med å hjelpe til med lista :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet