jokalle skrev:
Kjempe tips Nettvenninen!

Den skal eg prøve.Eg fant også en tips om at egg kan ertstattes med gelantin i bakverk,noe som forenkler lagringen og samtidigt øker holdbarheten i bakverket.Det eneste eg må finne ut av er forholdet egg/gelantin.Igjen takk for tipset.
Tusen takk for ditt tips også. Si ifra når du vet blandingsforholdet, for det vil jeg gjerne vite

Apropos egg: Selv er jeg så "lat" at jeg ikke gidder å lagre haugevis med makaroni og pasta. Har en pastamaskin (disse går ikke på strøm).
I og med at jeg må lagre mel/korn og en eller annen form for egg, så behøver man ikke å bruke tid og penger på å preppe pasta. Man lager pasta selv etter behov. Pluss at hvis man har dehydrert kjøttdeig eller hermetisert kjøttdeig, kan man lage pasta med kjøtt i. Er mange muligheter bare man har egg og mel. Makaroni er en annen ting man kan lage selv. Det er enklere enn man skal tro

Bivoks får du forresten på honningsentralen. Hvis jeg ikke husker feil tar de telefonen der på tirsdager og torsdager. Skal ta en telefon dit selv på tirsdag. Trenger voks til lys.