Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Nov 2018, 07:15

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Vannfiltre/vannrensere
InnleggSkrevet: 13 Okt 2018, 11:19 
Avlogget

Selvfølgelig kan du det bamse.

Just water pakken er jo sånn jeg ser for meg å ende opp, oppsettsmessig.
Filteret deres renser ca 18-19000 liter, og er holdbar i et år etter åpnet.
Black berkey filteret holder til 22000 liter, uavhengig av tid.

Tidsaspektet er viktigere for meg enn de 2-3000 literne i forskjell.

Så tanken var å kombinere filteret til den ene, med bøttesystemet til den andre ved å bruke hjemlige bøtter fremfor å kjøpe metalldunken.

Tar veldig gjerne imot synspunkter.

Topp

Innleggets emne: Re: Vannfiltre/vannrensere
InnleggSkrevet: 15 Okt 2018, 07:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Black Berkey filter er uten tvil skikkelig bra gravitasjonsfilter. Husk imidlertid at de som selger et produkt gjerne har en tendens til å fremheve fordelene og ta litt lett på bakdelene. Denne typen filter er også standardisert slik at de passer andre produsenters dunker. Uten å garantere det 100%, (bare 99,99% :ugeek: ), regner jeg med at de passer inn i den gravitasjonsrenseren som er vanligst i Norge, nemlig British Berkefeld. Forskjellen på disse sorte filtrene og de hvite, kan du lese om her: https://www.berkefeldwaterfilter.com/bl ... c-filters/ Det er en rekke linker der som er med på å underbygge opplysningene.

British Berkefelds vannrenser som tilsvarer Big Berkey selges for eksempel i Hyttetorgets butikker. https://www.hyttetorget.no/gravitasjonsfilter Dermed vil ikke fraktkostnader være noe problem. Og garantiene vil jo være noe helt annet enn ved kjøp i utlandet.

Jeg vil sterkt anbefale en kommersiell løsning framfor hjemmesnekrede varianter dersom man har råd til det. Du er sikkert hendig nok til å få laget tette og varige løsninger, men ikke alle er like dyktige. Det skal bare en ørliten lekkasje til før hele vitsen med filtreringen er borte.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support