Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Nov 2017, 23:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 16 Jun 2013, 16:12 
Avlogget

Hei!

Jeg surfet på nett her for en liten stund siden og fant da en butikk som solgte alt mulig av ulike bokser. jeg finner ikke denne siden igjen og lurte på om dere har en link til en slik side?

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2013, 16:46 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei og velkommen!
Ved å bruke søkefunksjonen som du finner øverst til høyre på siden kan du finne fram til det som er skrevet om dette her på forumet. Aktuelle søkeord er f.eks. spann, bøtte, dunk, boks, glass.

Du kan også søke via Google, f.eks. slik: http://www.google.com/search?as_q=spann ... as_rights=

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jun 2013, 17:40 
Avlogget

Bamse Brakar skrev:
Hei og velkommen!
Ved å bruke søkefunksjonen som du finner øverst til høyre på siden kan du finne fram til det som er skrevet om dette her på forumet. Aktuelle søkeord er f.eks. spann, bøtte, dunk, boks, glass.

Du kan også søke via Google, f.eks. slik: http://www.google.com/search?as_q=spann ... as_rights=

Etter en del leting fant jeg frem til denne siden som har en del lenker. Om det er muilg kan jo dere her gå gjennom linkene og se hva dere ønsker å linke videre fra dette forumet:
http://www.eblix.no/velferd/index.php/b ... r-jeg-ting

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2013, 01:17 
Avlogget

Vi kjøpte inn noen beholdere fra nordpac? i moss som fn vistnok brukte for å frakte mat. Knall bra, ikke spesielt rimelig men absolutt noe å lagre i. Med mulighet for å forsegle.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2013, 15:11 
Avlogget

gray skrev:
Vi kjøpte inn noen beholdere fra nordpac? i moss som fn vistnok brukte for å frakte mat. Knall bra, ikke spesielt rimelig men absolutt noe å lagre i. Med mulighet for å forsegle.

De ser knall ut de ja. Vet du hvor man kan kjøpe vanndunker med mulighet for å sette på kran ?

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jun 2013, 19:07 
Avlogget

4everinkognito skrev:
gray skrev:

De ser knall ut de ja. Vet du hvor man kan kjøpe vanndunker med mulighet for å sette på kran ?

Bestefaren min hadde noen 200 liters fat som han hadde vann på i alle år, disse lå i stativ og hadde tappekran. Faren min hadde noen 50 liters fat, de er jo på en måte hånterbare med vann i men vi endte på 1000liter siden disse leveres (hvertfall de vi kjøpte) med kran i bunnen. Så har vi modifisert åpningen i toppen slik at den har rør inntak og lufting (med rør opp, bend og netting for å forhindre smuss i vannet, men gi mulighet for at tanken kan puste hvis vi må tappe mye vann raskt eller fylle den raskt.

Vi har foreløpig elektrisk pumpe tilkoblet så vi kan pumpe vannet ut igjen til f.eks vannslanger, brannslanger eller trykksette huset sitt vann anlegg om nødvendig.

Lang oppsummering, 1000 liter tanker hadde jeg kikket på. Husk å lage en solid konstruksjon om du skal heve den over bakken for å ha høydemating på vannet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: