Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Nov 2017, 23:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 16 Des 2012, 11:44 
Avlogget

Jeg vil tipse folket om nettsiden iherb.com. En side jeg har hatt mye nytte av det siste halve året, etter at jeg begynte å bestille derfra.
Der får man kjøpt mye bra og billig. Jeg har bl.a kjøpt alger (clorella og spirulina), jod-dråper (sterkeste flytende man får uten resept), immunstyrkende kompleks med kinesiske medisinske sopper (reishi, shiitake, maitake, turkeytail, cordyceps m.fl) og tungmetall-avgiftende ekstrakt av koriander og chlorella (effektivt mot bly lagret i kroppen, bl.a).

Økologiske bomullstamponger og andre intimprodukter fra Natracare er også mye billigere der enn her hjemme, damer. ;)

Man får alt mulig der inne. Ta en titt. Ikke alt er lovlig å innføre i Norge, siden de klassifiseres som legemidler, og det lønner seg å holde bestillingens totalsum på under 200 kroner, ekskludert frakt. Frakten er forresten billig hvis man velger det rimeligste alternativet - bare 6 dollar.

Her har jeg fått MYE for pengene.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Des 2012, 21:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Bruker iherb mye selv. Kjøper ikke kosttilskudd derfra, men har kjøpt en del miljøvennlig husholdningsartikler som såper o.l i tillegg til organisk lakris og smågodt til en billig penge som har gått rett i lagret, samt glutenfrie artikler, sukkererstatninger osv. Er forøvrig en veldig bra plass å handle inn billige ingredienser for de med matintoleranser uten å blakke seg! Shippinga er billig så hvis man har varer for over 200 kan man ta seg råd til å legge inn flere bestillinger slik at hver pakke ligger under tollgrensa.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Des 2012, 22:03 
Avlogget

Takk for tips om Natracare, jeg kjøper det merket pga at det ikke inneholder ingredienser som er testet på dyr :)
Ser at det er bedre utvalg her enn hos den norske jeg pleier å bestille hos.

Men hvordan betaler man? Jeg er veldig skeptisk til å bestille fra utlandet (bortsett fra svenske firma som har norsk konto og sender faktura)...

Topp

InnleggSkrevet: 16 Des 2012, 23:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Du må nok legge inn kortinformasjon, men det trenger du bare gjøre en gang. Det er farlig lett å bestille senere når det er gjort, for kort og adresseinfo ligger klart på brukerkontoen og det er bare å legge i kurven og sjekke ut ;)

Iherb er vanvittig stort og nesten alle jeg kjenner bruker det. Har aldri hørt om noen som er blitt robbet for varer eller penger når det gjelder dem. For meg fremstår de som et seriøst firma og har handlet derfra (alt for) mange ganger og har aldri fått meg ubehagelige overraskelser. Pakkene kommer som regel etter en ukes tid også, så er veldig imponert over shippinga :D

Det må nevnes at den billigste shippinga kun gjelder varer som veier rundt tre kg (tror jeg det var), men alle produktene er oppført med vekt, og lik som den endelige summen vises i kassa, vises også den sammenlagte vekta. Iherb har gjort det slik for at internasjonale kunder skal kunne handle så billig som mulig og tilby billig shipping.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 00:03 
Avlogget

Min mor og meg bruker Iherb en del. Kjøper Clorella blant annet. Og blåbær ekstrakt.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:19, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 11:06 
Avlogget

Takker for link. Skal bestille noe hårfarge derfra, og teste ut litt vitaminer. :)

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 14:35 
Avlogget

Takker også for link, og fryder meg om at det har blitt så "girly" på forumet etter hvert!
Jeg var vel eneste hunkjønn i det opprinnelige skandinaviske (i paraksis norske) forumet hos survivalistboards, og hadde ikke følt at så mange ville vært interessert i f.eks. følgende temaer der: kattesand som ansiktsmaske (naturligvis bare den opprinnelige, ubehandlete naturlige leire-kattesanden), eller: ting du kan bruke nylonstrømper til: binde opp frukttrær, kutte i striper (10 cm brede) for et kjempelager av hårstrikker, som undersokker til BOB-turer for å unngå gnagsår, som tørkepose for urter og frø, med avklipte bein som sports-bh, til å sy undertøy til barbie-dukker den dagen leketøysbutikkene er stengt. Og: avklipt fot som pose til å henge urter under krana i badekaret med - egnet til eventuell flergangs-bruk siden denne posen tørker fort i motsetning til lin og bomull.
Andre ideer til bruk av den gode gamle strømpebuksa?
Eller til kreativ survival-bruk av andre liknende "jentegreier"?

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 19:39 
Avlogget
Brukerens avatar

FruIsbjørn skrev:
Takker også for link, og fryder meg om at det har blitt så "girly" på forumet etter hvert!
Jeg var vel eneste hunkjønn i det opprinnelige skandinaviske (i paraksis norske) forumet hos survivalistboards, og hadde ikke følt at så mange ville vært interessert i f.eks. følgende temaer der: kattesand som ansiktsmaske (naturligvis bare den opprinnelige, ubehandlete naturlige leire-kattesanden), eller: ting du kan bruke nylonstrømper til: binde opp frukttrær, kutte i striper (10 cm brede) for et kjempelager av hårstrikker, som undersokker til BOB-turer for å unngå gnagsår, som tørkepose for urter og frø, med avklipte bein som sports-bh, til å sy undertøy til barbie-dukker den dagen leketøysbutikkene er stengt. Og: avklipt fot som pose til å henge urter under krana i badekaret med - egnet til eventuell flergangs-bruk siden denne posen tørker fort i motsetning til lin og bomull.
Andre ideer til bruk av den gode gamle strømpebuksa?
Eller til kreativ survival-bruk av andre liknende "jentegreier"?

Vi må lage en egen liten tråd på dette kjenner jeg.
Men først.. Avklipte ben som sportsbh? Hvordan? Den må jeg ha nærmere forklart for der klarer ikke mine små grå å vri å vende på strømpebuksa så jeg skjønte hvordan..

Btw. bakepulver er fin ansiktsrens

Edit av meg selv.. Tråden er oppe. :D

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 22:25 
Avlogget

Hoppla, jeg burde kanskje ha forklart meg bedre, jeg mente den delen av strømpebuksa som blir igjen ETTER at du klippet av beina:-)))
Prøver akkurat å forestille meg det motsatte. For illustrasjon, tenk gamle reklamebilder for design-underbukser som top på tynnemodeller. Fordelen ed strøpebuksa er jo at den har plass til litt mer, for å si det sånn...

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 22:45 
Avlogget

FruIsbjørn skrev:
Hoppla, jeg burde kanskje ha forklart meg bedre, jeg mente den delen av strømpebuksa som blir igjen ETTER at du klippet av beina:-)))
Prøver akkurat å forestille meg det motsatte. For illustrasjon, tenk gamle reklamebilder for design-underbukser som top på tynnemodeller. Fordelen ed strøpebuksa er jo at den har plass til litt mer, for å si det sånn...

På min mors fødested samlet de regnvann til drikkevannskilde.
Eneste rensing de hadde var en kum hvor det var satt en konisk boks opp/ned.
Denne var perforert med spiker slik at vannet kunn renne inn gjennom etter rensing.
Over denne boksen var det tredd strømpebukser....
De restene Fru Isbjørn her snakker om kunne være ideelle til dette formålet.

Deretter fylte de kummen med "kalksand" fra fjæra. Denne sanden ble vasket med regnvann før den ble tatt i bruk til filtermateriale.
Etterhverst som sanden ble "skitten" ble det øverste laget fjærnet pluss 2 - 5 cm slik at man kom ned på "frisk" sand før de fyllte etter.

Dette vannet ble sendt minst to ganger om året til sjekk for bakterier og mineralinnhold, og med meget gode "poengskår" i retur.
Det eneste det tilsatte vannet var 2 - 3 4" (95mm) blank spiker for å få tilsatt jern i vannet. Egentlig ikke nødvendig, men ble gjort.

Mvh Hårek

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet