Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 07:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Å velge å ikke ha dyr
InnleggSkrevet: 26 Okt 2015, 19:43 
Avlogget

De av dere som heretter setter spørsmålstegn ved mine planleggingsevner og min evne til impulskontroll må gjerne tenke det dere vil. Here goes: Flokken er utvida med et medlem. Jepp. Siden jeg starta denne tråden har jeg skaffa meg hund. Så nå har jeg hund. I tillegg til katten. Jeg brukte faktisk min forrige arbeidsledige periode som varte i nesten et helt år på å skaffe og oppdra valpen. Tenkte: Det er nå eller aldri.
Jeg var ufornuftig og egoistisk sett ut fra et økonomisk perspektiv og prepperperspektiv, men det noen kanskje vil tenke på som en "feil" - lurte jo på det selv, men det var "bør" versus "vil", og da har "vil" en tendens til å vinne hos meg... spør meg selv: "hva hadde jeg angra på når jeg blir gammel og ser tilbake på livet?" - har faktisk gjort hele familiens liv bedre. Barna har en venn som alltid er her hjemme når de kommer fra skolen, hun ligger oppå dyna til minstemann om kvelden og varmer beina hans, og vi har en alltid veldig entusiastisk turvenn kvelder og helger.

Ok, jeg bruker mer penger enn før på dyremat og må legge av mer til potensielle dyrlegeregninger, men i det store og det hele... Et bra trekk, synes jeg selv. I tillegg er det en frisk rase, og en rask hund med bra utvikla jaktinstinkt. Kunne jo komme godt med i visse situasjoner. ;)

Skriver dette for å illustrere at livet og prioriteringene kan forandre seg. Og det bør være greit. Plutselig så jeg klart at fordelene ved flokkforøkelsen ville veie opp for ulempene, selv om jeg fortsatt noen ganger lurer på om lommeboka burde få siste ordet. Men så ser jeg hvordan barna er rundt pelsen, og slår det fra meg. Kjærlighet. Det er det hun gir, og det er det hun gir barna muligheten til å gi - hver dag, så ofte de bare gidder. Og det kan man ikke sette noen prislapp på.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: