Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 07:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 21:57 
Avlogget

Bamse Brakar skrev:
Den opprinnelige trådstarteren kom i tanker om at Politiets sikkerhetstjeneste kanskje også leste forumet vårt og ville melde seg ut og få slettet alle sine poster. Som dere forstår ble hans ønske imøtekommet. Men det fører til slike merkeligheter som i denne posten, og sikkert noen andre også.

Nå er det vel slik at om man ikke kan stå for det man skriver, så bør man ikke skrive det heller. Og spesielt ikke slikt som kan få PST, eller for den del andre relevante myndighetsinstanser, til å løfte på øyenbrynene. Om alle forholdt seg til dette i utgangspunktet ville det også bli lettere å moderere her. Innlegg/linker som klart strider mot norsk lov er mot forumreglementet uansett, så om reglementet etterleves er det ikke noe «å finne» her for PST.

Men vi som ikke er redde for PST, må leve med slike merkelige tråder som dette om det skal være mulig å få slettet både «nick» og alle postene sine. Når jeg ser resultatet her, har jeg kommet fram til at jeg vil foreslå at det ikke skal være mulig å slette poster på denne måten. Og jeg foreslår det her fordi denne tråden illustrerer så godt bakgrunnen for forslaget.

Hehe redd for PST eller andre er vel å gå litt langt.
Forumet her er ganske uskyldig ligner på villmarksliv, jeger osv. sine forumsider.
Norsk Survival Forum diskuterer Joika kaker, batterier, overlevelse, dyr, jordbruk, katastrofer nå også jenteforum. PST bryr seg nok like mye om oss som de som diskuterer muffins og fiske.
Helt enig med Bamse Brakar at det å slette poster blir feil.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2012, 00:37 
Avlogget

Høres litt paranoid ut, ja. Særlig med tanke på at han i denne tråden diskuterte husdyrbakterier. Kjempefarlig, liksom.
Tror vel egentlig at sånne folk PST er ute etter ikke akkurat sitter her og diskuterer heremtikkbokser i skapet sitt og mulighet for en kjøkkenhage.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2012, 01:20 
Avlogget

Jeg er enig Bamse, det blir rart når folk får slettet postene slik på det viset der. Synd at vi mistet et medlem, men jeg tror ikke vi tapte noe akkurat hvis han driver på med ting som kan gjøre PST mistenkelige.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2013, 03:09 
Avlogget

Fande denne om for til gressetere på Youtube...

http://www.youtube.com/watch?v=9ZTikdxj8AI

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2013, 08:41 
Avlogget

Vi trener de skumle basiluskene til å spise zombier :D

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2013, 15:09 
Avlogget

Filbert skrev:
Vi trener de skumle basiluskene til å spise zombier :D

Er det ikke "bare" å finne "hjelpere" som forårsaker autoimunitet? :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2016, 21:54 
Avlogget

Der er dere inne på noe! Jeg har i lengre tid jobbet med en variant av denne:

https://youtu.be/cCI18qAoKq4

Jeg fikk et setback da mitt største håp spiste opp moren sin, og dessuten sine partnere etter parring. Dessuten møtte jeg uventet trøbbel da de brøt seg ut av burene og skapte mayhem i nabolaget. Det endte med at jeg måtte skrinlegge hele prosjektet.

:D

Topp

InnleggSkrevet: 16 Apr 2016, 21:40 
Avlogget
Brukerens avatar

Etter hva jeg har lest er de fleste bakterier som lever utenpå dyr ganske innkompatible med mennesker. Dyrs avføring skal man selvsagt ikke fjase rundt med, men om man vasker seg på henda med såpe (til nød håndsprit, men det er et dårlig alternativ) går det greit.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2016, 03:06 
Avlogget

Man skal være veldig oppmerksom på avføring og jord . Selv et lite sår kan bli infisert og gi stivkrampe. Vaksinen mot stivkrampe varer ikke evig. Jeg vil anbefale å lagre tynne nitril hansker.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2016, 07:48 
Avlogget
Brukerens avatar

Gode råd der ja! Det er mye bedre å sørge for såpe, hansker og vaksine, enn å hamstre opp fiskeantibiotika som noen gjør. I våre dager hvor det bare er å gå til legen å få antibiotika, har man mistet respekten for infiserte sår og verkefingre. Men det kan fort endre seg når mange bakterier i større og større grad blir motstandsdyktige mot antibiotika.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: