Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 07:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kaniner
InnleggSkrevet: 02 Jan 2013, 00:02 
Avlogget

Hehe.. Så for meg at jeg troppa opp på hoppestevne og ble kasta på hue og ræva ut etter at jeg hadde stått å sikla på premiekaninen til en eller annen fjortis med kokeboka i hånda..

Sier du i fra hvis du kommer over en oppdretter som har noen av de rasene Crusoe? Jeg skal stikke innom alt av dyrebutikker å se også jeg tror jeg.
Det er ikke aktuelt for meg før til våren, men det er jo greit å finne en oppdretter som syns det er fint at man bruker de til mat også. Når det er sagt så er jeg en dyrevenn jeg, så mine kaniner kommer nok ikke til å lide noen nød. Avlskaninene blir jo på en måte en del av min forsikring for fremtiden de også, så de kommer nok til å trives hos meg. De kommer nok til å få seg mer sex enn meg, så da kan de ikke klage! (Er du foresten helt sikker på at det var kaninenes gener hun snakket om, og ikke dine?)

Jeg er i full gang med å gjøre om min hage på byggefeltet jeg bor på. 15 kvm isolert uthus og totalt inngjerdet tomt med 180 cm høye levegger mot naboene er på plass, alt bygget med drøyt overdimensjonerte materialer. Her skal ingen rev eller rådyr komme å spise mine dyr og grønnsaker nei! Så nå har bikkja over 100 kvm hundegård, før jeg til sommeren skal opp med kaninbur og pallekarmer osv til grønnsaker.Siden jeg enda ikke har fått kjøpt meg småbruk, kan jeg likegodt gjøre det beste med det jeg har!

Takk for link Dweomer, skal sjekke det ut nå.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jan 2013, 00:05 
Avlogget

Jeg skal holde øynene åpne frem mot våren Caja. Men denne tråden kan jo vise seg å bli veldig nyttig utover. Gøy at det er flere som sysler med de samme tankene som meg.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2013, 18:38 
Avlogget

Jeg synes ikke noe om å ha dyr i for små bur for dem hele livet deres.

http://maritemilie.com/2013/02/12/ti-ar ... tende-liv/

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2013, 20:08 
Avlogget

I Sverige har det kommit nya bstämmelser på burmått till kaniner . Så det är rejält mycket större nu än vad de gamla reglerna sa .

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2014, 22:26 
Avlogget

Hvilken god matkanin passer til klima i områdene av sør-Troms?
Har ikke så mye peiling på kaninraser, men vi har en tanke på å drive avl på matkaniner etterhvert så vil ha det beste utgangspunktet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support