Takk til alle

Jeg begynte å tenke på dette for noen år siden men det ble bare med tanken.
Så lagde jeg meg et lite "spisskammer" med div hermetikk og tørrvarer, samt såpe og vaskemiddler sånn at jeg skulle ha tilgjengelig om jeg av en eller annen grunn ikke fikk tilgang på butikk på noen dager
Jeg bytter/bruker alltid det med korteste dato sånn at ingenting går til spille.
Men.... nå har jeg fått øynene opp for å ha et mer utvalg i hyllene mine og har lagt en plan A for meg og min familie, vi er sju stykker fordelt i 3 boenheter.
Da har jeg tenkt: Hva trenger vi av vann for(la oss si) en uke? 5 bokser hermetikk av hvert slag (mat som vi vet vi spiser) der har jeg delt listen i kjøtt og grønnsaker

Tørrvarer har litt kortere holdbarhet så det må skiftes ut oftere. Har veldig lyst på å kjøpe tørrmelk og eggepulver men det bruker jeg aldri ellers så jeg satser på å få minst 48 timer på meg hvis krisa kommer
Plan B omhandler det å måtte forlate heimen. Har tenkt at walkie talkie til alle tre boenheter må være på plass, så må vi ha minst tre plasser hvor vi evt kan møtes og at disse tre plassene får hvert sit kodeord (herregud hvor paranoid jeg føler meg akkurat nå

) Må vi klare oss i villmarken så er det greit å ha en sekk klar for det. Men har som sagt ikke jobbet så mye med plan B.
Heldigvis har vi hver våre skills i min familie som kan komme godt med, en har kunnskap om spiselige ting i naturen, en med stell av sår, en med våpen, en macgyver...
Selv holder jeg på å lære meg å sette opp snarer.... bruker youtube, tror jeg har skjønt prinsippet men det vil vel vise seg hvis jeg får bruk for det en dag
Det var litt om meg