Så du er aldri i bil Jeger, og du sitter aldri på med noen som kan bli stuck en natt på ei ferjekai?
Neida, klart det ikke er superrelevant å pakke bil når man ikke har en..
Men det høres ut som om de fleste har ganske god koll på dette! Kudos!
Den realistiske virkeligheten suger Draugjeger
For min egen del..
Når jeg kom på utfordringen var det en god stund siden sist jeg pakket i bilen, så jeg fant fort ut av at det var dårlig med en del av de tingene jeg i prinsippet skal ha i bilen. Jeg kjører omlag 20-25t i uka i en full arbeidsuke og mye gjennom skogen med gammel bil, så det er kjekt å ha noen greier tilgjengelig. Stopper stadig opp og må ha lengre pauser, tar opp soveposen for en behagelig stopp minst en gang i månden. Hovedproblemet mitt er at jeg hele tiden bruker ting og glemmer å putte dem tilbake eller legge igjen nytt. Og jeg "hiver meg rundt" endel, plutselig trening eller jobb eller hesting eller overnattingsbesøk, så mye av tingene kommer godt med.
-Sovepose, jervenduk og to fleecepledd. Ble skikkelig syk imens jeg kjørte hjem fra jobb langt oppi huttiheita en gang i vinter.. Hadde tre timer hjem og ingen fornuftige steder å stoppe på annet enn inn på en tømmervei. Da savnet jeg soveposen så mye at jeg aldri kjører hjemmefra uten lengre.
-En luftett boks med tørrmat, rett i koppen, energigel og måltidserstatninger, men når jeg tenker meg om spiste jeg vel de to proteinbarene sist jeg var på langtur og ikke ville ha bensinstasjonpølse.. Store proteinpulver bokser er forresten fabelaktige til mat oppbevaring.
-3L vann er kjekt å ha, sammen med ett stort og ett lite vannkar/bøtte. Hvorfor har jeg champanjeglass i plast liggende sammen med hestegreiene? Eh...
-Gode tursko som fast inventar i "hestestæsj", sammen med et par gummistøvler, våtservietter, tørkepapir, stor antibac, votter, hals, stor ullgenser, regntøy og lue. Maglet
tynn ullgenser og fleecegenser, stilongs, fleecebukse, SOKKER, og ridebukse; fordi alt er brukt ila de siste ukene og ligger til vask istedet.. *litt flaut ja..*
-Treningsbag med sko og alt jeg trenger unntatt skift og håndkle for det har jeg selvfølgelig brukt og glemt å fylle på etter vask...
-Førstehjelp, en ligger gjemt i veggen jeg bare lot ligge etter jeg kjøpte bilen, en større boks og en mindre til tur.
-Boks med alle de vanlige småtingene: bestikk, fyrstikker/opptenning, peanøttsmør, nødfolie, alkotest, 3D briller(hallo hvor mange par skal man kjøpe når de alltid glemmes?), lommelykt, skokrem, plastpose, penn og papir, etc etc.
-Olje var der, ekstra spylevæske også, til og med kjølevæske: men bensinkanna stod på låven etter sist jeg klippet plenen...
Vil/burde/kan?
-Oppvarmingsmulighet for mat/rett i koppen. Filbert påpekte mangelen av esbit-brenner eller tilsvarende og jeg er helt enig.
-Må fylle opp på klesfronten. Hele bagen med jobb-klær var borte, og alt annet trenger solid påfyll. (Yay jeg har tursko men INGEN EKSTRA SOKKER???! )
-I den ultimate comfortverden får jeg sydd lystette gardiner til å borrelåse over vinduene. Best om en skal sove.
Andre forslag? Ja, jeg har stor bil og bruker ca 1/6 av bagasjeromplassen på alt rælet jeg har liggende.
Ellers sender jeg ballen videre og ber noen andre komme med en ny "ALARM"